حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز شنبه در دیدار با مدیر کل سازمان تعزیرات حکومتی استان قزوین، افزود: مشکلات موجود در بازار صرفا به عوامل خارج از کشور و تحریم‌ها باز نمی‌گردد بلکه گاهی برخی عوامل داخلی موجب ایجاد این مشکلات می‌شوند.

وی اضافه کرد: در رفع عوامل تنش در بازار سازمان‌های مرتبط از جمله تعزیرات حکومتی باید از اقدام گزینشی و جانبدارانه پرهیز کرده و با کلیه متخلفان برخورد نمایند.

این مقام ارشد قضائی استان افزود: رعایت قیمت متعارف اقلام در بازار به عنوان یک بعد از حقوق عامه اهمیت زیادی داشته و همواره مورد رسیدگی دستگاه قضا قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد: دستگاه قضائی به ویژه سازمان تعزیرات، رسالت سنگینی جهت احقاق حق مردم دارند و باید نظارت و دقت بیشتری نسبت به حقوق شهروندان داشته باشند.

این مسئول افزود: هرچه نظارت بیشتر و برخورد جدی‌تری با متخلفان صورت گیرد شاهد کاهش ورود پرونده به دستگاه قضائی خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی با اشاره به اینکه شاغلان در بازار اسلامی نیازمند آموزش هستند، افزود: بازاریان در گذشته به دلیل فراگیری قواعد فقهی و حقوقی کسب و کار به اصول آن بسیار پایبند بوده و جانب انصاف را رعایت می‌کردند اما یکی از مشکلات مهم در بازار امروز که وقوع دعاوی مرتبط با آن را نیز به همراه دارد ناآگاهی کاسبان به مقررات قانونی و شرعی مربوط است.

وی افزود: باید علت اخلال در بازار توسط کارشناسان امر بررسی و آسیب شناسی شود و بر اساس آنها آموزش‌های لازم ارائه گردد، چون تخلفات در حوزه بازار صرفا با بازرسی، زندان یا جزای نقدی مرتفع نمی‌شود، بلکه در مقابله با جرائم نیازمند ارتقای دانش حقوقی و اخلاقی فعالان بازار هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.