معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین روز پنجشنبه در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: لاله‌های روشن در قالب ۴۰ هزار یادواره، چهل هزار شهید و چهل هزار مدرسه برای نخستین مرتبه در مدارس کشور اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام علی انصاری افزود: سهم استان قزوین از یادواره‌های کشوری، ۲۷۶ شهید دانش‌آموز و ۵۳ شهید فرهنگی است.

وی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداری از ارزش‌های شهدا را از جمله اهداف این طرح عنوان و اضافه کرد: در این راستا هر کدام از مدارس منتخب استان به برگزاری یادواره یکی از شهدای دانش‌آموز و فرهنگی پرداخته و در قالب آن برنامه‌های مختلفی را نیز به مورد اجرا می‌گذارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین در ادامه از اعزام چهار هزار و ۲۰۰ دانش آموز پایه دهم استان به اردوی راهیان نور تا پایان اسفندماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: اعزام دانش‌آموزان دختر از ۱۱ آبان ماه آغاز و تا ۱۱ آذرماه نیز ادامه دارد و پس از آنها نوبت به دانش‌آموزان پسر می‌رسد که از یکم بهمن تا ۲۰ اسفندماه در قالب هفت کاروان به مناطق یاد شده اعزام می‌شوند.

به گفته وی، در قالب اردوهای یاد شده در هر اتوبوس یک مربی، یک راوی، یک روحانی و نماینده سپاه دانش‌آموزان را همراهی می‌کنند.

حجت‌الاسلام انصاری تصریح کرد: تاکنون ۶۱۵ دانش‌آموز دختر در قالب درس آمادگی دفاعی پایه دهم متوسطه از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید کرده‌اند.

۲۵۰ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی استان قزوین مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.