حجت‌الاسلام علی سعیدی روز دوشنبه در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان قزوین، انسجام ملی، قدرت انرژی، توان موشکی و پدافندی و همچنین قدرت منطقه‌ای را چهار عامل اقتدار جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: به زعم و خیال رییس جمهوری امریکا اگر این قدرت‌ها از ایران گرفته شود، این کشور از بین می‌رود.

وی، ۱۳ آبان را پیوند سه نسل با یکدیگر دانست و تصریح کرد: تبعید امام راحل، شهادت دانش آموزان و دانشجویان و سرانجام تسخیر لانه جاسوسی آمریکا سه رویدادی هستند که این واقعه را تشکیل داده است.

این مسئول سیاسی با اشاره به اینکه آمریکا با ورود به عرصه بین‌المللی پس از جنگ جهانی اول و دوم تلاش کرد تا با هدف غارت و چپاول دنیا را به سلطه خود درآورد، یادآور شد: جنایت‌های این کشور در نیمه دوم قرن نوزدهم نشان داد که آمریکا نه تنها یک کشور مظلوم نیست بلکه خوی استکباری و استکبارستیزی در آنها موج می‌زند.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اضافه کرد: آمریکا امروز با حمله به ۲۲ کشور، علاوه بر دخالت در امور داخلی آنها، بلاها و جنایت‌های بی شماری را نیز بر سر ملت‌های آن درآورده است.

به گفته وی، آمریکا در سقوط امپراطوری شوروی نیز نقش مهمی داشته و با شعار مقابله با امپریالیسم پا در میدان گذاشت اما در نهایت به سبب رفتار سران شوروی سابق، این کشور با فروپاشی مواجه شد.

مقاومت مردم ایران بزرگترین مشکل آمریکا در منطقه

حجت‌الاسلام سعیدی مقاومت مردم ایران در منطقه را مهمترین مشکل آمریکاییان در عرصه بین‌المللی دانست و اظهار داشت: آمریکایی‌ها امروز توانسته‌اند با چین و رسیه کنار بیایند اما مشکل اصلی آنها در غرب آسیا، وجود انقلاب اسلامی و پدیده مقاومت است.

وی با بیان اینکه آمریکا با اعمال تشدید تحریم‌ها و تهدیدهای فراوان و با نقشه مذاکره به دنبال نفوذ در کشور ما بود، گفت: تمام برنامه‌های این کشور و همپیمانانش با درایت و هوشیاری مردم و با رهبری عالمانه مقام معظم رهبری به شکست انجامید.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها ۲ راه را پیش روی کشور ما قرار داده بودند که یا باید با آن کشور مذاکره می‌کردیم و یا آنان به ایران حمله می‌کردند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری که متوجه این خطر شده بودند، فرمودند که نه تنها با آنان مذاکره نمی‌کنیم بلکه این کشور قادر به حمله نظامی نیز نخواهد بود.

به گفته وی، امروز همه افرادی که نظر مثبتی در مورد برجام و مذاکرات داشتند، دریافته‌اند که استراتژی‌های رهبری جواب داده و ایستادگی در برابر استکبار تنها راه خروج از مشکلات است.

وی، انسجام ملی را یکی از عوامل اقتدار ایران اسلامی دانست و افزود: وحدت ایجاد شده در بین رهبری و مردم ایران در هیچ کشوری دیده نمی‌شود و این در حالی است که آمریکایی‌ها در تلاش برای تضعیف عامل دوم اقتدار ما یعنی بهره‌مندی از قدرت انرژی‌هایی نظیر نفت و گاز هستند که در این زمینه نیز ناکام مانده اند.

حجت الاسلام سعیدی اضافه کرد: سرنگونی پیشرفته‌ترین پهباد جهان توسط ایران و تخریب تاسیسات آرامکوی عربستان توسط یمنی‌ها امروز تمامی محاسبات و معادلات دشمن را به هم ریخته و مانع رسیدن آنها به اهداف شوم خود شده است.

وی با اشاره به اینکه موفقیت مردم مسلمان لبنان، فلسطین، یمن، عراق و سوریه، پیامد انقلاب و مقاومت بوده، افزود: تقویت جبهه مقاومت، تغییر در مواضع امارات و عربستان و بازدارندگی دشمن از دیگر پیامدهای انقلاب اسلامی و مقاومت شمرده می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه با بالا رفتن هوشیاری مردم می‌توان بر تمامی مشکلات داخلی پیروز شد، گفت: مردم باید بدانند اقتدار انقلاب اسلامی و ادامه روند پیروزی‌های مقاومت باعث می‌شود تا دشمن فکر حمله به کشور ما را از سر بیرون کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.