عضو هیأت علمی گروه مهندسی ایمنی و بهداشت کار دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین و مجری طرح کنترل صدا در واحد صنعتی مذکور روز چهارشنبه در این خصوص گفت:به دنبال شکایت مردم از آلودگی صوتی این واحد صنعتی که به دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی قزوین اعلام شده بود برای ساخت این دستگاه اقدام شد.

سعید احمدی اضافه کرد:در بررسی‌های اولیه، مشخص شد که صدای ناشی از کمپرسور کارخانه، منطبق با استانداردهای آلودگی صوتی سازمان محیط زیست کشور نیست.
وی اضافه کرد:در این راستا طراحی و ساخت سایلنسر هیبریدی به منظور کاهش آلودگی صوتی در دستور کار قرار گرفت و پس از نصب نیز توسط سازمان حفاظت از محیط زیست استان فارس تایید شد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه با بیان اینکه آلودگی صوتی می‌تواند در کارخانه‌ها و محیط زیست، باعث بروز عوارض گوناگون شود، ادامه داد:بیماری‌های قلبی، اختلالات خواب، استرس، کج خلقی، کاهش بهره وری و بازدهی کار از شایع‌ترین عوارض ناشی از آلودگی صوتی هستند.

احمدی افزود:با توجه به اینکه عوارض آلودگی صوتی، به تدریج و در بلند مدت نمایان می‌شود، پیش بینی و کنترل آنها دارای اهمیت است.

 این استاد دانشگاه افزود:مدیران صنایع می‌توانند با بهره گیری از کارشناسان بهداشت حرفه ای و با حداقل هزینه، برای رفع معضلات بهداشتی و آلودگی صوتی اقدام نمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.