قدرت الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۲۹ برج مسکونی موجود در قزوین تنها پنج مورد آنها پروانه پایان کار ساختمانی از شهرداری دریافت کرده اند و بخشی از نواقص مربوط به آنها که مانع از ارایه پایان کار شده است به مسایل ایمنی و تجهیزات این حوزه بازمی گردد.

وی اظهار داشت: ساختمان های بلند مرتبه باید حتما مجهز به سیستم های اطفای حریق خودکار و یا دستی، دوربین های مداربسته و پله های اضطراری باشند.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر ۲ نردبان ۵۲ و ۳۲ مرتبه برای خاموش کردن آتش در حوادث آتش سوزی در اختیار آتش نشانی قزوین قرار دارد،اظهار داشت: این در حالی است که شهرداری محمدیه که ناحیه شهری مهرگان (مسکن مهر قزوین و حومه) در آن ایجاد شده و بیشتر ساختمان های آن را برج ها تشکیل می دهند فاقد نردبان است.

مهدیخانی گفت: اگر حادثه آتش سوزی در برج های مهرگان بوقوع بپیوندد از نرده بان های بلند مرتبه آتش نشانی قزوین باید استفاده شود اما به لحاظ بعد مسافت، بهتر است که شهرداری محمدیه خود دارای چنین تجهیزاتی باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین ادامه داد: البته شهرداری محمدیه برای خرید نرده بان بلند مرتبه اقدام کرده و در آینده نزدیک از آن بهره مند خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه امدادرسانی به بافت تاریخی و فرسوده شهر قزوین نیز به دلیل وجود معابر تنگ و باریک دشوار است،اظهار داشت: در سال های اخیر شهرداری و اورژانس قزوین برای حل این مشکل اقدام به خرید چند دستگاه موتور 

کرده اند و اداره کل مدیریت بحران استانداری نیز یک موتور ویژه اطفای حریق به آتش نشانی تحویل داده است.

مهدیخانی با اشاره به لزوم افزایش ایمنی بازار سنتی قزوین برای مقابله با حوادث،گفت: تهدیدها و آسیب های این مکان شناسایی شده و با تلاش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین و بازاریان کوشش شده تا عوامل حادثه ساز در این مکان کاهش پیدا کند.

۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.