مدیر اداره امور عشایری استان قزوین روز یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت روز روستا و عشایر برگزار شد، گفت: هم اکنون ۴۹۴ نفر از جمعیت عشایری استان قزوین تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دارند و در این رابطه سعی داریم تا با تامین اعتبارات لازم سایر خانوارهای عشایر را نیز تحت پوشش بیمه قرار دهیم.
بهزاد غیاثوند، اولویت نخست خدمات رسانی به عشایر را آب و بهداشت انسان و دام اعلام کرد و افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی های لازم مساله آب شرب بهداشتی عشایر در سطح استان مرتفع شده و در حوزه بهداشت نیز در صدد رفع مشکلات حوزه دام هستیم.
وی اضافه کرد: از سال ۹۶ تا ۹۸ و از محل مالیات بر ارزش افزوده عشایری ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بین عشایر استان توزیع شده است.
این مسئول با بیان اینکه در حوزه آب شرب، انرژی های نو، آموزش و بیمه دام خدمات مناسبی در حال ارایه به عشایر استان است، اظهار داشت: از اواسط سال ۹۶ و با توجه به دستورالعمل های ارایه شده ۱۸۶ راس دام متعلق به عشایر قزوین بیمه شدند که این تعداد در سال جاری به ۲ هزار و ۶۰۰ راس افزایش یافته است.
غیاثوند با اشاره به تاسیس چهار صندوق خرد بانوان عشایر استان اشاره کرد و اظهار داشت: در ۹ دوره آموزشی، ۵۱۹ خانوار عشایر از آموزش های لازم در حوزه کشاورزی و دامپروری بهره مند شده اند.
به گفته وی، بهسازی ۳۵ چشمه آب طی امسال و پارسال و انتقال آب شرب با ۲۸ هزار متر لوله انتقال آب برای عشایر، احداث ۴۶ کیلومتر راه عشایری و توزیع پنل های خورشیدی در کوهین و طارم جهت روشنایی و آبگرم از جمله اقدامات انجام شده برای خانوارهای عشایری استان بوده است.
۸۰۵۴*۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.