معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین روز پنجشنبه در نشست ستاد اربعین حسینی با بیان این مطلب، گفت: امسال ۸۵ موکب از سوی استان قزوین برای زائران حسینی در نظر گرفته شده و اقدامات قابل توجهی نیز برای جا به جایی زائران، اسکان و وعده‌های غذایی نیز برنامه‌ریزی شده است.
منوچهر حبیبی با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود برای برگزاری هرچه باشکوه این مراسم،افزود: رویکرد امسال ما برای حرکت‌های مردمی صورت گرفته در برگزاری اربعینی حسینی، استفاده حداکثری تا سه برابر از ظرفیت‌های موجود استان نسبت به سال گذشته خواهد بود.
وی با اشاره به ثبت نام بیش از یک میلیون ایرانی برای انجام این مراسم تا امروز، تاکید کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی قزوین و اینکه راه‌های ارتباطی این استان در مسیر زائران سایر استان‌ها و حتی برخی از کشورهای خارجی قرار دارد، آمادگی‌های لازم از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین اندیشیده شده است.
به گفته وی، ۷۰ دستگاه اتوبوس از قزوین برای انتقال زائران از مرز به سمت کربلا به شهر مهران اعزام می‌شوند.


۸۵ موکب قزوین در ۶ قرارگاه مستقر می شوند
رییس ستاد عتبات عالیات قزوین نیز در این نشست اظهار داشت: ۸۵ موکب استان در ۶ قرارگاه استانی شامل قزوین، آوج، مهران و نجف اشرف به مساحت هفت هزار متر مربع، مسیر نجف به کربلا و در کربلا به مساحت ۱۲ هزار متر مربع جهت ارایه خدمت به زائران مستقر می شوند.
حامد کبودوند تصریح کرد: موکب های قزوین وظیفه اسکان روزانه ۳۳ هزار و ۴۵۵ زائر را به همراه پذیرایی شامل ۶۵ هزار و ۶۰۰ وعده صبحانه، ۶۶ هزار و ۸۰۲ وعده ناهار، ۴۱ هزار و ۲۰۰ میان وعده و ۵۳ هزار و ۶۰۰ وعده شام را به مدت ۱۰ روز برگزاری مراسم اربعین حسینی برعهده خواهند داشت.
وی اضافه کرد: در مراسم سال گذشته اربعین حسینی ۱۲۰ میلیارد ریال از محل کمک های مردمی استان قزوین در قالب حجم مشارکت ها به همراه ۲۰ میلیارد ریال کمک دستگاه های اجرایی در قالب ارایه خدمات هزینه شد.
۸۰۵۴*۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.