علی رحمتی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه طی سال های گذشته دفتر نمایندگی راهداری استان اردبیل در پایانه مرزی مهران مستقر بود، افزود: امسال پایانه مرزی خسروی در استان کرمانشاه برای خروج زائران استان در نظر گرفته شده که برای همین این دفتر برای ارائه خدمات به زائران از پایانه مرزی مهران به خسروی انتقال می یابد.

وی اظهار داشت: در سه سال گذشته با استقرار دفتر نمایندگی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در مرز مهران بسیاری از مشکلات برگشت زائران به استان به حداقل رسیده و باعث رضایت مردم شده‌است.

مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی استان اردبیل بیان کرد: در این دفتر علاوه بر هماهنگی لازم برای بازگشت زائران به استان به تمامی شکایت های مردمی رسیدگی و بر نرخ کرایه اتوبوس ها نظارت مستمر می شود تا زوار با آرامش و بدون دغدغه وارد کشور شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل تامین رفاه و آسایش زائران اربعین و ارائه خدمات مطلوب به آنها را از الویت های راهداری عنوان کرد و گفت: امسال زائران اربعین حسینی (ع) با ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در این استان جابجا می‌شوند.

وی عمر ناوگان زائران اتباع خارجی برای خروج به عراق را پنج سال عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه عمر برخی ناوگان ها بین ۱۵ تا ۲۰ سال است برای حل این مشکل مکاتباتی با طرف خارجی انجام شده است.

رحمتی از آمادگی پایانه مرزی بیله سوار برای استقبال از زائران اتباع آذری خبر داد و افزود: پارسال سه هزار و ۵۰۰ نفر زائر اتباع اذری با ۷۵ دستگاه ناوگان از پایانه مرزی بیه سوار عازم کربلای معلی شدند.

وی اظهار داشت: محوطه و نمازخانه پایانه مرزی بیله سوار با ۴۵۰ متر مربع آماده استقبال از زائران اتباع آذری است.

وی با اشاره به اینکه در ایام اربعین سامانه ۱۴۱ آماده دریافت شکایات مردمی است، از تشدید نظارت مستمر بر تمامی مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی در نحوه خدمات رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) و مسافران خبر داد.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق مطرح بوده که بعد از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا  ۳۲۶ کیلومتر است.

۶۱۳۰/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.