فرماندار قزوین روز پنجشنبه با اشاره به اسامی بناهای ثبت شده،  اظهار داشت:خانه شیخ الاسلام به شماره ۳۲۵۴۱، خانه حکیم افضل به شماره ۳۲۵۳۲ و خانه اردکانی به شماره ۳۲۵۴۳ پس از انجام تشریفات قانونی لازم در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده اند.
محمد شفیعی اضافه کرد: این اقدام در اجرای بند ج ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی مصوب بهمن سال ۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ۶ ماده سوم قانون اساسنامه آن وزارتخانه مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیر منقول فرهنگی و تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست های مرتبط انجام شد.
شفیعی اضافه کرد: آثار مذکور تحت حفاظت و نظارت میراث فرهنگی و گردشگری قرار خواهند داشت و هرگونه دخل و تصرف که منجر به تخریب یا تغییر هویت آنها شود برابر ماده ۵۵۸ تا ۵۶۹ قانون مجازات اسلامی، تعزیرات حکومتی و مجازات‌های بازدارنده جرم محسوب می‌شود.
وی گفت: شهروندان با مراجعه به اداره میراث فرهنگی شهرستان قزوین می‌توانند در صورت داشتن شرایط نسبت به مستندنگاری و بازدید از این آثار تاریخی اقدام کنند.
خانه تاریخی شیخ الاسلام و حکیم افضل در خیابان سپه و خانه تاریخی اردکانی در خیابان عبید زاکانی شهر قزوین قرار داشته و مربوط به دوره قاجار هستند.
استان قزوین بیش از یک هزار و ۳۰۰ اثر ثبت شده ملی دارد.

۸۰۵۴*۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.