هدایت الله جمالی پور روز شنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با  اشاره  اهمیت و جایگاه فرهنگ به عنوان زیربنای توسعه پایدار،گفت: نظام آموزشی و فرهنگی  در هر کشور زیربنای توسعه پایدار است .
استاندار قزوین همچنین گفت: ایجاد مزیت و خلق ثروت مادی و معنوی توسط انسان، نیازمند تربیتِ فرهنگی است و کشوری که تربیت فرهنگی نداشته باشد حتی اگر در حوزه های اقتصادی و مادی پیشرفته باشد بدون شک به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.
وی ادامه داد: کلیه فعالیت های فرهنگی باید در یک مسیر منطقی و معقول و با جهت گیری در راستای اهداف والای فرهنگیِ نظام و به نفع مردم باشد و با نظر شما در خصوص برنامه ریزی جامع فرهنگی و پرهیز از موازی کاری ها کاملا موافقم.
جمالی پور با اعلام حمایت کامل خود از حوزه فرهنگ و هنر خاطرنشان کرد: لازم است در این راستا از تمامی ظرفیت های فرهنگی و اجرایی استان با اصلاح رویکردها ، در جهت توسعه فرهنگی بهره برداری  کنیم.
 محمد حسین اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز در این دیدار گفت: استان قزوین با پیشنیه غنی فرهنگی و تاریخی دارای ظرفیت های گسترده ای در حوزه های فرهنگی است و خاستگاه بسیاری از هنرمندان و فرهیختگان کشور بوده و از این رو نیازمند توجه جدی مسئولین و متولیان فرهنگی و اجرایی است.
وی به مشکل زیرساخت های فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: عقب ماندگی ها در این زمینه بسیار زیاد است و باید با یک برنامه جامع و کار جهادی در جهت جبران آن اقدام کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: کمبود اعتبارات فرهنگی از دیگر مشکلات استان است و در این راستا استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی شایسته است در این خصوص یاریگر ما باشند.
وی به تکثر و تعدد فعالیت های فرهنگی توسط نهادهای فرهنگی در قزوین اشاره کرد و گفت: باید این فعالیت ها هدفمند و در قالب یک برنامه جامع اجرا شود و قصد داریم این مهم را در شورای فرهنگ عمومی مطرح کرده و به آن سروسامان دهیم.
۷۳۸۹*3013

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.