رییس اتاق تعاون استان قزوین روز یکشنبه در چهاردهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان، افزود:هم اینک سه تعاونی مسکن مهر استان با مشکلاتی مواجه هستند و مابقی تعاونی‌ها تکمیل و واگذار شده اند.
روح الله زارعی اضافه کرد:اتاق تعاون استان از تعاون‌گرها و اتحادیه‌های فعال تشکیل شده و هیچ چالشی با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ندارد.

وی با اشاره به توسعه تعاونی‌های روستایی گفت:بسیاری از این تعاونی‌ها با مشکل فضای اداری مواجه هستند و اگر دفاتر قدیم تعاون روستایی که اکثرا رها شده اند طی تفاهم نامه ای به تعاونی‌های توسعه روستایی واگذار شوند خیلی از مشکلات در این زمینه حل می‌شود.

زارعی با بیان اینکه حمایت‌های مطلوبی از تعاونی‌ها صورت نمی گیرد، افزود: بعد از دهه ۸۰ نگاه دولت به تعاونی‌ها تغییر یافت و آرام آرام تسهیلات تشویقی و بهره‌های کم وام‌ها حذف شده و تعاونی های با سرمایه ناچیز رقیبی برای بخش خصوصی پنداشته شدند.
وی با بیان اینکه بسیاری از این طرح‌ها بدون برنامه ریزی قبلی اجرا شده اند، افزود:به عنوان مثال طرح اشتغال فراگیر روستایی شامل بسیاری از طرح های روستایی نمی شد و همچنین طرح هادی روستایی نیز مخالف با معیشت روستا است.

زارعی با بیان اینکه تعاونگران انسان‌های متفکر و از خود گذشته‌ای هستند، افزود: اگر قرار است اقتصاد کشور با ترویج تعاون‌گرایی در جامعه دگرگون شود باید فرهنگ تعاون را به میان مردم برد و جامعه را از آن مطلع ساخت.

وی با بیان اینکه تعاون‌گران در رقابت نابرابر با بخش خصوصی قرار گرفته اند، اضافه کرد: متاسفانه اقتصاد کشور به سمت اقتصاد سرمایه داری سوق یافته و تعاون در جامعه رو به فراموشی است.

این مسئول افزود:با همه این مشکلات، تعاونی‌ها در استان قزوین از تعاونی‌های موفق در سطح کشور هستند و قزوین رتبه اول را در بخش تعاونی‌های مسکن در سطح کشور به دست آورده است.
استان قزوین سه هزار تعاونی دارای مجوز و ۷۲۸ تعاونی فعال دارد.

۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.