رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایباد گفت: طرح‌های مشاغل روستایی در تایباد زمینه اشتغال برای 660 نفر را فراهم کرده است.

محمود بیانی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایباد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: سامانه کارا در تایباد امسال راه‌اندازی شده و تاکنون هزار و 640 طرح در آن ثبت‌نام شده است که از این تعداد 121 طرح مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: برای این تعداد طرح اعتبار 137 میلیارد و 760 میلیون ریال هزینه شده و زمینه اشتغال را برای 660 نفر در مناطق روستایی فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: این مبلغ به جوانان جویای کار و افراد واجد شرایط در قالب طرح‌هایی مانند ایجاد واحدهای تولیدی، صنعتی و دامداری سبک و سنگین اختصاص یافت.

بیانی با اشاره به افراد فعال در این شهرستان مطرح کرد: اکنون 30 هزار و 22 نفر از جمعیت تایباد را افراد شاغل تشکیل داده و 87 هزار و 652 نفر بیش از 10 سال سن دارند که مجاز به انجام فعالیت در حوزه‌های مختلف بازار کار هستند.

وی گفت: در زمان کنونی به دلیل اینکه جوانان وقت خود را برای کسب علم و دانش صرف می‌کنند توقع دارند که پس از اتمام تحصیل در نهادهای دولتی استخدام شوند و این امر در صورتی است که هیچ مهارتی ندارند و ظرفیت ادارات برای جذب نیرو بسیار محدود است.

 رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایباد افزود: جوانان باید با کسب مهارت‌های فنی به سمت کارآفرینی و ایجاد مشاغل تولیدی گرایش پیدا کنند و وضعیت اقتصادی و اشتغال را توسعه دهند. لازمه کارهای تولیدی دانش بالا همراه با مهارت است پس ادامه تحصیلات تنها برای استخدام در دستگاه‌های دولتی نیست.

بیانی با اشاره به اهمیت صنایع تولیدی مطرح کرد: صنعت و تولید در اقتصاد نقش بسزایی دارد، کمبود و وجود مشکلات و نواقص در این حوزه مانع از رشد و توسعه همه‌ جانبه و در نتیجه افزایش بیکاری و کاهش اشتغال خواهد شد. مرزی بودن منطقه ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی است باید از این فرصت بهینه استفاده کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.