مشاور وزیر آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین روز چهارشنبه در همایش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین، افزود: در قانون فعلی، معلمان، کارمندان اداری هستند که در سند تحول بنیادین تلاش شده، معلمان را شخصیت‌های علمی و تربیتی در جامعه معرفی کند.
رضا مددی گفت: همان طور که وزیر جدید آموزش و پرورش تاکید کرد، معلم، کارمند نبوده و در این چارچوب قرار نمی‌گیرد بنابراین تلاش می‌کنیم فرهنگیان را از شمول قانون خدمات کشوری خارج سازیم.
مددی ادامه داد: سند تحول بنیادین، نقشه راه آموزش و پرورش و منبع و مبنای سیاست گذاری‌ها در تعلیم و تربیت است و همه ارکان نظام نیز آن را تایید کرده‌اند.
وی گفت: تا پیش از انقلاب اسلامی تعلیم و تربیت کشور برگرفته از فلسفه تربیت غرب بود اما سند تحول بنیادین بر مبنای فرهنگ و هویت دینی و ملی تدوین شده و کامل است.
مددی اظهار داشت: معلمان کانون اصلی و کارشناسان تعلیم و تربیت هستند و باید با تغییر نگرش، رسالت خود را برای تربیت دانش آموزان در چهارچوب سند تحول بنیادین انجام دهند.
وی با اشاره به مشکلات و موانع موجود در تحقق رسالت معلمان، گفت:توان این قشر به خاطر محدودیت منابع و مشغول شدن به حل مشکلات مدارس به موضوعات دیگری غیر از تربیت معطوف می‌شود و باید با حل این مسایل، انرژی و انگیزه فرهنگیان را برای کار اصلی تقویت کرد.
مددی یادآور شد: پیش از تدوین سند تحول بنیادین، مشکلاتی در تعلیم و تربیت وجود داشت که این سند آنها را آسیب شناسی کرده و راهکارهای رفع مشکلات را اندیشیده است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: مهمترین نقطه شروع تحول باید از اندیشه مدیران و معلمان مدارس باشد تا با تغییر نگرش آنها جنبه‌های دیگر تربیت دانش آموزان در ساحت‌های ششگانه محقق شود.

۷۳۸۸*۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.