آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز دوشنبه در جلسه کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت:فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) بهترین الگوی اخلاقی، معرفتی و آزادگی برای جوانان است و باید آن را به بهترین نحو برای نسل جوان تبیین کرد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: باید فرهنگ امام حسین (ع) در عمق جان همه نفوذ کند تا شاهد اثرگذاری بیشتر فرهنگ اباعبدالله (ع) در جامعه باشیم.
آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه حریت و آزادگی یکی از محورهای فرهنگ عاشوراست که باید به نسل جوان منتقل شود، تأکید کرد: کسی که صاحب حریت و آزادگی است، حق را معیار و محور قرار می‌دهد و همواره حامی دین خواهد بود.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه هویت‌زدایی دینی و ملی بسیار خطرناک است، افزود: دشمنان می خواهند هویت دینی و ملی جامعه را تضعیف کرده و مردم ایران را فاقد فرهنگ غنی نشان دهند در حالی که مردم ما صاحب فرهنگ غنی چند هزار ساله هستند.
وی با تاکید بر ارتباط حوزه و آموزش و پرورش گفت: ایجاد زمینه‌های ارتباطی اثرگذار بین حوزه و آموزش و پرورش امری ضروری است و همه باید برای تحقق این امر تلاش کنیم.
امام جمعه قزوین خاطر نشان کرد: نباید صرفاً به همکاری بین روحانیون و طلاب با دانش‌آموزان اکتفا کنیم چون از آن اثرگذارتر، همکاری بین روحانیون با معلمان و مدیران مدارس است و با این روش می‌توانیم تعداد بیشتری از دانش‌آموزان را آموزش دهیم.
وی با تأکید بر اینکه باید از فرصت‌های مدیریتی که در اختیار داریم به نحو شایسته استفاده کنیم، گفت: باید با دلسوزی و دغدغه‌مندی برای خدمت به مردم تلاش کنیم و بدانیم که روزی این فرصت‌ها به پایان می‌رسد و اگر اثرگذار نباشیم دچار خسارت خواهیم شد.

۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.