حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری روز جمعه در گردهمایی سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی افزود: در بین همه اعیاد، غدیر جایگاه ویژه ای دارد و همچون خورشید در میان  منظومه شمسی می درخشد. 

وی اظهار داشت: همه بشریت می توانند از برکات بعثت بهره‌ مند شوند و اگر به غدیر بی اعتنا باشند از آن برکات محروم می شوند.
وی گفت: انسانها، بهشت روی زمین را با حضرت علی (ع) و نسخه غدیر می توانند تجربه کنند زیرا در پرتو آن است که فضیلت ها و استعداد های انسان ها شکوفا می شود. 
حجت الاسلام حاج علی اکبری افزود: ولایت تحمیلی نیست بلکه مردم باید به آن بگروند و توجه کنند و با ولایت است که حق و باطل شناسایی می شود.
وی اظهار داشت: عصر ما زمان بازگشت و لبیک به پیام غدیر است و امیدوارم دانش آموزان روز ظهور امام زمان (عج) را درک کنند.
وی گفت: در بین همه ملت های دنیا، هیچ نظامی رهبری مانند ما ندارد و این از فلسفه غدیر است. 
حجت الاسلام حاج علی اکبری افزود: با ولایت فقیه انسان دورنمایی از ولایت علوی را متوجه می شود و به برکت ولایت فقیه مردم می توانند به اوج افتخار دست یابند.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، تمدن جدید اسلامی را به نسل آینده نشان دادند که مبتنی بر سعادت آفرینی است و کار اصلی متوجه نسل جوان است.
وی گفت: در بیانیه گام دوم جوانان مورد خطاب قرار گرفتند و انجمن های اسلامی دانش آموزان در این راستا باید با الگو گیری از شهدا این مسیر را ادامه دهند. 
حجت الاسلام حاج علی اکبری افزود: در حالی که کشورها به سوی پیری جمعیت گام برداشته اند، رهبر معظم انقلاب با خطاب قرار دادن جوانان در این بیانیه خواستند این قدرت جمعیتی را به رخ جهانیان بکشند. 
وی اظهار داشت: جوانان با طراوت و طهارت می توانند تاثیر بسیار شگرف در جامعه داشته باشند. 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: تشکیلات فراوان در آموزش و پرورش داریم ولی تاثیر گذار ترین آنها انجمن های اسلامی دانش آموزان است.
قاسمعلی خدابنده افزود: دانش آموزان باید عضو یکی از تشکیلات باشند تا بتوانند نقش اجتماعی خود را به خوبی انجام دهند.
وی اظهار داشت: تنها تشکیلاتی که در میان دانش آموزان تحت نظر نماینده ولی فقیه انجام وظیفه می کند انجمن های اسلامی دانش آموزان است و اعضای آن باید از نظر علمی نیز الگوی دانش آموزان باشند.

مسئول اتحادیه انجمن های  اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی نیز گفت: در طول سه روز اردوی طلایه داران، دانش آموزان فرصت دارند در کنار آموزش های لازم، رفاقت و صمیمیت را در خود تقویت کنند و با همفکران خود در این استان آشنا شوند.
سید قاسم حوائجی افزود: اگر انجمن های اسلامی در این اردو که یک مانور نیرویی و تشکیلاتی است ارتباط مناسبی با  همدیگر به دست آورند در سال تحصیلی جدید نیز خواهند توانست جذب نیرو داشته باشند.

در این مراسم که بیش از ۵۰۰ تن از دانش آموزان شرکت داشتند، از خانواده شهید محمد دماوندی اولین شهید دانش آموز تربت حیدریه قدردانی شد.

۲۰۳۰ / ۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.