به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نمازجمعه بجنورد اظهار داشت: در کشورهای دیگر، جانشین پروری و تربیت مدیران جایگزین، مورد توجه است و ما نیز باید بیش از پیش به تربیت مدیران توجه داشته باشیم تا در آینده دچار قحط الرجال نشویم.
وی با بیان اینکه مشکل قحط الرجال بعضا در جامعه ما دیده شده است گفت: کادرسازی و جانشین پروری وظیفه است و امید می رود با اقدام مجلس هم بتوان زمینه ای فراهم کرد که مدیران در سال آخر خدمت، کادرسازی کنند.
امام جمعه بجنورد افزود: قانون منع به کارگیری بازنشستگان اقدام خوبی بود که با آن، راه بسته مدیریت برای جوانان باز شد و فرصت برای جوانان بیشتر فراهم شد اما مدیرانی که قرار است بازنشسته شوند باید هر کدام یکی دو نفر را برای آینده تربیت کنند.
وی گفت: در خراسان شمالی هم با اجرای قانون منع به کار گیری بازنشستگان، استاندار پیشین پس از چند ماه خدمت جای خود را به آقای شجاعی داد و امید می رود با اقدامات جهادی استاندار جدید توسعه در استان سرعت گیرد.
وی اظهار داشت: آقای خباز در چند ماه مدیریت، جهادی کار کرد و اقدامات خوبی انجام داد و از استاندار جدید هم انتظار می رود برای رسیدن به توسعه، ریلی کار کند نه دیمی، زیرا اگر مدیریت ریلی نباشد، هر مدیر جدید با روی کار آمدن، راه تازه ای را باید شروع کند و این به ضرر مردم است.
حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی از حضور استاندار جدید در نماز جمعه قدردانی کرد و گفت: این حضور سبب می شود سایر مدیران هم در نماز جمعه حاضر شوند، خیلی ها در این 6 سال، رنگ نماز(جمعه) را ندیده اند.
وی خاطرنشان کرد: با شناختی که از تخصص و تجربه استاندار جدید داریم، انتظار می رود خراسان شمالی را به فرموده رهبر انقلاب، که فرمودند این منطقه ظرفیت دارد در ردیف 10 استان برتر کشور قرار گیرد، به جایگاه مطلوب برساند.
وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه اروپا چندین ماه است که ما را سرکار گذاشته است گفت: در کشور دچار وقت کشی شده ایم، اروپا ما را سرکار گذاشته و امروز و فردا می کند، البته رهبر معظم انقلاب فرمودند که چشمشان از آلمان، انگلیس و فرانسه آب نمی خورد.
امام جمعه بجنورد اظهار داشت: اگر می دانید آنان کاری انجام نمی دهند، نباید بیشتر از این جلوتر برویم، چرا باید ناز بکشیم، ملت ما چهل سال با اقتدار پیش رفته است و اکنون نباید عزت این مردم در معرض ضعف قرار گیرد، اگر می بینید آنان نامرد بوده و اهل کار نیستند، وقت تلف نکنید و ملت را از دودلی نجات دهید.
وی خاطرنشان کرد: هر کس به استکبار وابسته شد، ذلیل شد و امروز دیدیم بن سلمان را حتی برای عکس دسته جمعی تحول نگرفتند و این درسی است که باید از اعتماد به استکبار بگیریم، دشمن ذلت ما را خواهد و عزت ما را بر نمی تابد.
حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پیام رهبری به اجلاس نماز گفت: امسال مقام معظم رهبری تاکید فرموده اند که اثرگذار ترین جا برای فرهنگ سازی اقامه نماز، آموزش و پرورش است از این رو مسئولان و دبیران آموزش و پروش باید در ترویج نماز بیش از پیش تلاش کنند.
وی در باره اهمیت اقامه نماز گفت: هرگاه عبادت ضعیف می شود، منیت پر رنگ می شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: فرهنگ سازی برای نماز باید از مهد کودک آغاز شود، پدارن و مادران در خانه نماز را ترویج دهند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.