نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه در ششمین همایش سالانه سازمان های مردم نهاد استان قزوین اظهار داشت: نهادهای مردمی، احزاب و تشکل‌ها در جامعه مدنی برای گسترش موضوعات گفتمانی و تضاراب آرا ضروری هستند و باید در اصناف و حرفه‌های مختلف توسعه یابند.

بهمن طاهرخانی اضافه کرد: تمامی شهرهای دارای تمدن تاثیرگذارترین سازمان‌ها، تشکل‌ها و نهادهای مردمی را داشته‌اند که با توجه به گسترش اندیشه و ارتباطات مردمی در سطح ملی و بین المللی توانسته‌اند نقش‌های موثری را ایفا کنند.

وی اضافه کرد: سرزمین ایران نیز از لحاظ مدنیت و تشکل‌های مردمی مثل کشور مصر و چین موسس جامعه مدنی بوده است و سبقه تاریخی و تمدن دیرینه‌ای در این زمینه دارد.

این نماینده با اشاره به جایگاه سمن‌ها و احزاب در قانون اساسی، افزود: اصل های ۲۲، ۲۳، ۲۴، ۲۵ و ۲۶ قانون اساسی به این موضوع پرداخته و در اصل ۲۶ صراحتا به جایگاه ضروری احزاب، سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد پرداخته شده است.

طاهرخانی خاطر نشان ساخت: سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد با توجه به این جایگاه رفیع اصل ۲۶ قانون اساسی پیشاهنگ و پیش زمینه وحدت و اراده ملی هستند و باید از این جایگاه رفیع آنها بیشترین بهره برداری را داشت.

۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.