به گزارش ایرنا، دکتر میررضا مجیدی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اکنون در شرایط بحرانی هستیم و دشمن با تمام نیرو، شمشیر را از رو بسته است و در این حال ما نیز باید تلاش کنیم با استیضاح بی موقع دولت را نلرزانیم.
وی اظهار داشت: وزیر فعلی علوم وارث وزارتخانه ای است که بسیاری از کارها در آن از خیلی وقت ها قبل انجام شده و آقای دکتر غلامی، نقشی در آنها نداشته است؛ تعداد دانشگاه های ما از کشوری مانند چین بیشتر است و در این وضعیت که دانشجویی برای برخی دانشگاه ها نیست، برچیدن ناخواسته دانشگاه هایی که در گذشته ها تاسیس شده، ارتباطی به وزیر فعلی علوم ندارد.
رییس دانشگاه تبریز با بیان اینکه 10 درصد ظرفیت به دانشجویان دوره دکتری اختصاص داده شده است، تشریح کرد: به عنوان نمونه دانشگاه تبریز 800 نفر عضو هیات علمی دارد و بدیهی است که به ازای بازنشستگی هر عضو تنها یک نفر از دانشجویان فارغ التحصیل مقطع دکتری می تواند جایگزین شود.
وی اضافه کرد: دکتر غلامی، از نیروهای مخلص و جهادی وزارت علوم است و در این شرایط که روز دانشجو و روزهای دفاع از لایحه بودجه در صحن مجلس است، استیضاح وزیرعلوم به نفع جامعه و دانشگاه نیست.
وی با بیان اینکه وزیر علوم مدت زیادی از آغاز به کارش نگذشته است، افزود: اگر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، اشکالی در بعد نظارتی می بینند، حتما بگویند که برطرف شود، اما استیضاح وزیر علوم در شرایط فعلی هجمه همه جانبه دشمنان کشور به صلاح نیست.
دکتر مجیدی اظهار داشت: نباید اتفاقاتی که ریشه در گذشته دارد، به پای وزیر فعلی علوم نوشته شود؛ باید اجازه داد وزیر در 2.5 سال باقیمانده فعالیت دولت، برنامه هایش را اجرایی و عملیاتی کند.
وی اضافه کرد: یکی از برنامه های ارزشمند دکتر غلامی، حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین است و باید با دیدی منصفانه از این نکته غفلت نکنیم که با وجود تحریم های همه جانبه، هیچ توفقی در کارهای علمی و پژوهشی دانشگاه ها وجود ندارد.
وی اضافه کرد: دانشگاه تنها نهادی است که حتی پیش تر از سند چشم اندازه 1404 مبنی بر داشتن رتبه اول تولید علم در منطقه به این هدف دست یافته است و در زمان حاضر در حال برنامه ریزی برای ورود تبریز به جمع 200 دانشگاه برتر جهان هستیم.
دانشگاه تبریز با بیش از هفت دهه قدمت و داشتن 24 هزار دانشجو، دومین دانشگاه قدیمی کشور پس از دانشگاه تهران است.
518/6132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.