در این نمایشگاه  که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برپا شده، تصاویری از تاریخچه روزنامه نگاری در قزوین از ۱۱۱ سال پیش تاکنون به همت انجمن صنفی روزنامه نگاران استان و با همکاری  اسناد ملی کتابخانه ها، میراث فرهنگی و انجمن عالی قاپو در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
در این نمایشگاه همچنین اسناد ۷۰ ساله مطبوعات قزوین از دوره مشروطه تا جمهوری اسلامی و همچنین روزنامه هایی با ۴۹ سال قدمت همچون نوروز، بازپرس و رعد در معرض دید گذاشته شده است.
نایب رئیس انجمن صنفی کارگری روزنامه نگاران استان قزوین در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه، معرفی و فعالیت مطبوعات استان و اعضای فعال رسانه ای قزوین در دوران قبل و بعد از انقلاب، چگونگی چاپ نشریات در گذشته و آشنایی بیشتر جوانان این عرصه با پیشکسوتان حوزه مطبوعات است.
رکسانا رضایی افزود:  پیشکسوتان عرصه رسانه گنجینه هایی هستند که می توان با گفت و گو با آنها و بهره گیری از تجارب شان در مسیر آگاهی بخشیدن جامعه در حوزه های مختلف موفق تر عمل کرد.
وی گفت: اینکه قشر جوان فعال در عرصه رسانه و علاقه مندان به این حوزه بدانند نشریات استان از چه سالی و با چه ویژگی ها و اهدافی انتشار یافته اند، برای آنها حتما جذاب، دیدنی و شنیدنی خواهد بود و این نمایشگاه این مهم را محقق خواهد کرد.
نمایشگاه تاریخچه مطبوعات استان قزوین  به مدت ۲ روز در نگارخانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین دایر و پذیرای بازدیدکنندگان است.

۷۳۸۹*۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.