مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان روز یکشنبه در نشست مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی که با موضوع پیگیری مسایل و مشکلات حوزه آب برگزار شد،گفت: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری در ۲۶ شهر با جمعیت ۹۸۰ هزار نفر تحت پوشش آبرسانی ۲۴ ساعته قرار دارند.
داراب بیرنوندی افزود: آب شرب جمعیت شهری از ۱۷۳ حلقه چاه و به وسیله یک هزار و ۱۹۷ کیلومتر شبکه و خطوط انتقال آبرسانی می‌شود.

۶۴ درصد جمعیت شهری قزوین تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند
این مسئول با بیان اینکه ۶۴ درصد جمعیت شهری با واگذاری بیش از ۲۵۰ هزار انشعاب و از طریق ۶ باب تصفیه خانه، تحت پوشش شبکه فاضلاب خانگی قرار دارند،گفت: توسعه ۲۵ کیلومتر شبکه فاضلاب از اولویت‌های کاری سال جاری است.
مدیرعامل آبفا قزوین توسعه ۲۵ کیلومتر شبکه آب، ۲۴ کیلومتر خطوط انتقال، حفر هشت حلقه چاه و تجهیز هشت حلقه چاه دیگر، احداث ۱۵ هزار مترمکعب مخزن، ارتقا و تکمیل تصفیه قزوین و تاکستان و احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرهای شال، شریفیه و آبگرم را از دیگر برنامه‌های امسال برشمرد.
بیرنوندی گفت: اجرای کامل طرح آبرسانی شرق قزوین، تکمیل آبرسانی به محمدیه و مهرگان، تکمیل آبرسانی به آبیک، تکمیل و ارتقا تاسیسات فاضلاب قزوین، تاکستان و آبیک از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است.

شاخص بهره مندی روستاهای قزوین از آب شرب سالم ۸۶ درصد است

به گفته وی، تعداد روستاهای تحت پوشش ۵۰۶ روستا و شاخص بهره مندی از آب شرب سالم در روستاها بیش از ۸۶ درصد است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همچنین تداوم آبرسانی سیار به روستاهای کم آب و احداث ۲۰ مجتمع آبرسانی را از اهم برنامه‌های در دست اقدام عنوان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.