مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 10 میلیون شاخه گل و گلدان زینتی در گلخانه‌های این شهرستان تولید و به بازار عرضه شد.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین،
به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیژن لطفی با اعلام اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون حدود 10 میلیون شاخه گل و گلدان زینتی در گلخانه‌های این شهرستان تولید و به بازار عرضه شد، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 10 واحد گلخانه تولید گل و گیاهان زینتی با سطحی بالغ‌بر 30 هزار مترمربع در این شهرستان فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه سالانه 39 میلیون شاخه گل و گلدان زینتی در این واحدها تولید می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر 10 بهره‌بردار در زمینه تولید گلخانه‌ای گل و گیاهان زینتی در این شهرستان فعال هستند که با فعالیت این واحدها حدود 210 اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در منطقه ایجاد شده است.

لطفی با اشاره به بازار هدف گل و گیاهان زینتی عنوان کرد: علاوه بر بازارهای داخلی، حجم عمده این تولیدات به‌ویژه در مورد گل شاخه بریده به کشورهای دیگر ازجمله عراق، ترکیه، اوکراین، گرجستان، ترکمنستان، پاکستان و همسایگان جنوب ایران صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با حفظ وضع موجود بازارهای هدف، در سال‌های آینده و با تقویت جایگاه صادرات، بخش گل و گیاه زینتی رشد قابل‌توجهی داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک بابیان اینکه بخش قابل‌توجهی از تأمین ارز و صادرات بخش کشاورزی در حوزه گل و گیاهان زینتی است بر لزوم ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های لازم به‌ویژه احداث پایانه‌های صادراتی گل و گیاه در این شهرستان تأکید کرد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.