مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: به مناسبت هفته ازدواج ارائه خدمات مشاوره ازدواج و خانواده در مراکز مشاوره دولتی بهزیستی به مدت یک هفته رایگان است.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، علیرضا وارثی با اشاره به اینکه ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی است، تصریح کرد: آموزش پیش از ازدواج از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه اغلب تصمیم به ازدواج زمانی گرفته می‌شود که اطلاعات، تجربه و پختگی ما در برابر بزرگی این تصمیم اندک است.

وی افزود: مجموعه آموزش پیش از ازدواج بهزیستی تلاش می‌کند با ارائه اطلاعات و افزایش دانسته‌ها به این تصمیم‌گیری کمک کند؛ توصیه به صبوری برای افزایش تجربه به آن‌هایی که هنوز آمادگی چنین تصمیمی را ندارند ازجمله فعالیت‌هایی است که در این مجموعه صورت می‌گیرد. 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین، اظهار کرد: قبل از ازدواج قدرت و اختیار در تصمیم‌گیری بسیار است و می‌توان از تشکیل ساختارهای مشکل‌زا دوری کرد، اما پس از ازدواج ساختارها شکل می‌گیرد و تنها می‌توان کارکردهای مشکل را کاهش داد و به‌ندرت می‌توان در ساختار تغییر ایجاد کرد. 

وی تأکید کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نهاد خانواده، ارتقای سلامت اجتماعی اعضای خانواده، ارتقای احساس رضایت از زندگی خانوادگی، ارتقای دانش افراد در مورد خانواده، ارتقای توانمندی افراد در انتخاب همسر مناسب آشنایی با مشکلات سال اول ازدواج برای کمک به انطباق بهتر همسران ازجمله اهداف این طرح است.

وارثی عنوان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های بهزیستی آموزش پیش از طلاق است که در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در خانواده و نیز ارتقای سلامت روان اجتماعی خانواده شکل‌گرفته است، این آموزش پیشگیرانه، شامل بهبود و افزایش آگاهی، اطلاعات و مهارت‌هایی است که با توجه به نقشِ محوری خانواده و باهدف افزایش رضایتمندی و افزایش پایداری خانواده‌ها شکل می‌گیرد.

وی افزود: ارتقای مهارت‌هایی که در جهت تقویت و ثبات خانواده نقش دارند، ارتقای سطح زندگی خانواده‌ها در مناطق شهری و روستایی و حاشیه‌نشین، کاهش اختلافات زناشویی، افزایش درک متقابل زوجین شناخت بیشتر خواسته‌های یکدیگر، شناخت تعارض و آموزش بهترین راه‌حل تعارضات به وجود آمده در خانواده ازجمله آموزش‌های پیش از طلاق است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تأکید کرد: به مناسبت روز ازدواج و خانواده باهدف فراهم آوردن زمینه‌های ازدواج آگاهانه، آسان و پایدار، الگوی ازدواج ایرانی اسلامی سازمان بهزیستی کارگاه آموزشی پیش از ازدواج جهت دختران در آستانه ازدواج توسط مراکز مشاوره تحت نظارت برگزار می‌کند.

وی افزود: همچنین ارائه خدمات مشاوره ازدواج و خانواده در مرکز مشاوره دولتی به مناسبت هفته ازدواج به مدت یک هفته رایگان است، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای، ارائه خدمات مشاوره فردی توسط مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی در غرفه فرهنگی و مشاوره نمایشگاه بین‌المللی، برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع ازدواج و خانواده در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان از دیگر برنامه‌های ماست.

وارثی در پایان خاطرنشان کرد: در چهار ماهه اول سال 1320 نفر در حوزه آموزش‌های پیش از ازدواج و 710 نفر در حوزه آموزش‌های پیش از طلاق از خدمات این سازمان استفاده کردند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.