معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین روز شنبه در نشست هم اندیشی برگزاری جشنواره باقلوای قزوین افزود: با توجه به اهمیت موضوع گردشگری و برگزاری جشنواره های متعدد در این زمینه،   هفته قزوین بهترین زمان ممکن برای برگزاری نخستین جشنواره باقلوا است.

میثم حصاری تاکید کرد: برای محل برگزاری جشنواره نیز مکان هایی مانند مجموعه عالی قاپو و یا سرای سعدالسلطنه را می توان در نظر گرفت و برای افتتاح آن نیز از مسئولان عالی کشور دعوت به عمل آورد.

وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت های قانونی در هزینه کرد برگزاری چنین جشنواره هایی، از دستگاه های عضو کارگروه می توان در جلب سرمایه گذار برای حمایت کننده مالی برگزاری آن نیز عمل کرد.

برگزاری جشنواره باقلوا در راستای تصمیم شورای راهبری خوشه شیرینی سنتی است

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان نیز در این نشست اظهار داشت: برگزاری نخستین جشنواره باقلوای قزوین در راستای تصمیم گیری های شورای راهبری خوشه شیرینی سنتی این شهر در بخش برندسازی آن صورت گرفته است.

شهریار کشاورز تاکید کرد: در برگزاری این جشنواره از دستگاه های ذیربط از جمله اتحادیه قنادان جهت معرفی شرکت کنندگان، میراث فرهنگی در حوزه مکان برگزاری، استانداری در جهت تامین هزینه های مربوط به اهدای جوایز و در نهایت شهرداری به عنوان متولی برگزاری باید دعوت به عمل آید.

به گفته وی، با توجه به فعالیت ۳۰۰ تولید کننده باقلوا در قزوین، از فعالان این عرصه در بخش خانگی نیز براساس ضوابط و استانداردهای خاص نیز برای حضور در جشنواره دعوت به عمل  می آید.

وی ادامه داد: با هماهنگی های به عمل آمده با شهرداری قزوین، یک روز خاص در هفته قزوین که از ۲ تا ششم شهریورماه جاری برگزار می شود، برای این جشنواره در نظر گرفته شود.

۸۰۵۴*۶۰۱۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.