حسن آصفی روز شنبه در نشست خبری که به همین مناسبت برگزار شد افزود: این جشنواره با پیشنهاد قزوین برای ترویج رفتار مهربانانه و با دعوت از کانون های دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور به صورت یک جشنواره ملی برگزار می شود و  اختتامیه آن نیز در روز چهارشنبه ۱۶ مردادماه برگزار خواهد شد.  
وی اضافه کرد: با فراخوان این جشنواره ۲۵۴ ویدئوی سخنوری به زبان فارسی و انگلیسی از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت پس از داوری آنها  ۴۲ اثر فارسی در اختتامیه جشنواره با یکدیگر به رقابت می پردازند.

آصفی ادامه داد: با توجه به حد نصاب نرسیدن تعداد آثار ویدئویی انگلیسی، این بخش به صورت جنبی در جشنواره اجرا شده و بخش رقابتی نخواهد داشت.  

وی گفت:نوع دوستی و انسان دوستی سرلوحه کار جمعیت هلال احمر است و هدف این جشنواره نیز ترویج رفتار مهربانانه در جامعه جهانی است.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قزوین نیز گفت: جمعیت هلال احمر متصدی صلح و دوستی در جهان بوده  و فعالیت های بشردوستانه از شاخص های آن است و به همین خاطر سازمان جوانان هلال احمر در راستای گسترش رفتارهای مهربانانه در قالب کانون های مختلف از غنچه های هلال گرفته تا دانش آموزی، دانشجویی و آزاد و طلاب فعالیت های بشردوستانه را عملیاتی می کند.  

نادر میرزایی افزود: در راستای تحقق اهداف بشردوستانه  کانون های دانشجویی این جمعیت فرصت بسیار خوبی است که می توان از ظرفیت ها و مهارت و توانایی های دانشجویان بشردوست، بهره گرفت تا ضمن استعدادیابی، آموزش و تربیت آنان به عنوان سفیران سخنور، نسبت به مباحث بسیار مهم فرهنگ بشردوستی به کمک جهان پر التهاب دور از صلح بیایند.

وی اضافه کرد: این جشنواره به نظر یک ضرورت است و باید به صورت کاربردی، کانون های دانشجویی را به غنای مطالعات هدفمند سوق دهد بنابراین با به کارگیری استعدادها و توان جوانان می توان جهت آگاهی بخشی جامعه از موضوعات بشردوستانه استفاده کرد و تلاش ما هم این است که با استمرار بخشی به این حرکت فرهنگی، علمی و بشردوستی بتوانیم  از خروجی آن در سطح ملی حتی فراملی هم نقش آفرینی کنیم.

میرزایی افزود: تشکیل شورای ملی سفیران سخنور بشردوست متشکل از نفرات برگزیده جوانان راه یافته به جشنواره سفیران بشردوستی یکی از اقداماتی است که می توان  به صورت یک ساختار  تعریف شده  شکل بگیرد و سخنوران بر اساس وظایف تعیین شده به صورت کاربردی در جهت ترویج اهداف بشردوستانه فعالیت کنند.

۶۰۱۲*۷۳۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.