مدیرکل فعالیت‌های فرهنگی و فوق‌برنامه دانشگاه پیام نور کشور گفت: عدم تجهیز و به‌روز شدن کتاب‌های موجود در کتاب‌خانه‌های دانشگاه‌های مختلف پیام نور در سطح کشور یک نقیصه جدی فرهنگی است که باید آن را مورد توجه و پیگیری قرار داد.
«ناصر محمدی» مدیرکل فعالیت‌های فرهنگی و فوق‌برنامه دانشگاه پیام نور کشور در گفت‌وگو با ایسنا منطقه قزوین با اشاره به‌ضرورت مطالبه جدی در حوزه به‌روز شدن کتاب‌خانه دانشگاه‌های کشور اظهار کرد: توسعه بستر توجه به کتاب و کتاب‌خوانی در بین دانشجویان همواره بسیار تأکید است و از سوی دیگر شاهد عدم تجهیز و به‌روز شدن کتاب‌خانه‌های دانشگاه‌ها هستیم.
وی افزود: عدم تجهیز و به‌روز شدن کتاب‌های موجود در کتاب‌خانه‌های دانشگاه‌های مختلف پیام نور در سطح کشور و نبود کتابخانه‌های غنی و پرمحتوا یک نقیصه جدی فرهنگی است که باید آن را مورد توجه و پیگیری قرار داد.
محمدی بیان کرد: دانشگاه‌ها باید بستر لازم را برای تأمین اعتبار جهت خرید کتاب‌های تازه منتشر شده فراهم می‌کنند تا بدین واسطه دانشجویان رغبت بیشتری برای مطالعه داشته باشند.
این مسئول با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه مسابقات کتاب‌خوانی فرهنگی کشور در دانشگاه پیام نور قزوین عنوان کرد: راه‌اندازی این دبیرخانه به‌عنوان اتفاق خوب در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی می‌تواند زمینه گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی را در بین دانشجویان و نسل جوان فراهم کند.
وی اضافه کرد: پشتیبانی لازم از نظر تأمین منابع مالی برای هر چه بهتر برگزار شدن برنامه‌های پیشنهادی از سوی مسئولان و متولیان این دبیرخانه در قزوین توسط ستاد مرکزی دانشگاه پیام نور مورد تأکید است.
مدیرکل فعالیت‌های فرهنگی و فوق‌برنامه دانشگاه پیام نور کشور تصریح کرد: در این دبیرخانه فعالیت‌های مختلفی از جمله برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی مورد توجه قرار خواهد گرفت که می‌تواند زمینه مطالبه‌گری در خصوص توجه به کتاب را در سطح دانشگاه‌ها فراهم کند.
وی عنوان کرد: نقد کتاب‌های کاربردی، معرفی تازه‌های نشر، معرفی نخبگان دانشگاه پیام نور، معرفی پژوهش‌های انجام‌شده در این حوزه و برگزاری مسابقات مختلف ازجمله مصادیقی است که می‌تواند در دبیرخانه این مسابقات در قزوین پیگیری شود.
این مسئول با بیان اینکه دبیرخانه مسابقات کتاب‌خوانی فرهنگی می‌تواند گامی برای تقویت کتاب‌خانه‌های مراکز مختلف دانشگاهی در سطح کشور باشد، ادامه داد: در حال حاضر در تمام مراکز پیام نور کشور کتاب‌خانه وجود دارد هر چند با توجه به تنگناهای مالی شاید آن‌چنان که باید محتوای آن به‌روز نمی‌شود.
محمدی در پایان بر لزوم توجه به بسترهای تشویقی برای سوق دادن دانشجویان به سمت کتاب و کتاب‌خوانی تأکید و خاطرنشان کرد: این سیاست‌گذاری‌های لازم در این خصوص باید مورد توجه مسئولان دانشگاهی قرار بگیرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.