عضو شورای اسلامی شهر قزوین، گفت: کاندیدای لیست فراکسیون اصلاح‌طلب‌ها دارای رأی حداکثری بود اما رئیس شورای شهر این گزینه را از لیست کاندیداها حذف کرد.

سیده منیره قوامی، عضو شورای اسلامی شهر قزوین، در گفت‌وگو با ایسنا منطقه قزوین، با اشاره به استعفای شهردار قزوین، تصریح کرد: منتظر این نباشید که «صفری» دلیل استعفای خود را بیان کند، اگر قرار بود دلیل استعفا را بگوید قطعاً در صحن شورا حضور پیدا و دلایل آن را مطرح می‌کرد، اگرچه در جلسه استعفای شورای شهر قزوین من جلسه را ترک کردم اما دلایل این استعفا نامشخص است.

وی افزود: ما در خصوص دلیل اصلی استعفا اطلاعی نداریم، هیچ نهادی هم دلیل اصلی را به ما نگفته است و شهردار نیز شورا را قانع نکرده است، بنابراین ما نباید به پذیرش استعفا رأی می‌دادیم ما صفری را برای چهار سال انتخاب کردیم و نمی‌تواند برای دو سال شهر را رها کند.

این عضو شورای شهر قزوین با اشاره به انتخاب سرپرست شهرداری قزوین اظهار کرد: کاندیدای لیست فراکسیون اصلاح‌طلب‌ها دارای رأی حداکثری بود اما رئیس شورای شهر این گزینه را از لیست کاندیدها حذف کرد، دلایل آقای داوودی برای ما قابل‌قبول نبود و چهار نفر از لیست فراکسیون قانع نشدیم به‌جز سعید دقیقی که کاندیدای موردنظر وی با کاندیدای موردنظر ما یکسان نبود.

وی بیان کرد: «درافشان» برای سایر اعضای لیست فراکسیون قابل‌قبول نبود، «ترابی» کاندیدای اصلی ما بود که به‌جز فراکسیون امید یکی دیگر از اعضای شورا نیز با این گزینه موافق بود و قطعاً «ترابی» دارای رأی بود اما از لیست حذف شد.

شاید رئیس شورای شهر بگوید: «من از بالادستم دستور داشتم»

به گزارش ایسنا، انتخاب «محمد درافشان» به‌عنوان سرپرست شهرداری قزوین با حواشی مختلفی روبه‌رو شده است اگرچه برخی معتقد هستند این گزینه به‌صورت اجبار و از طریق افراد اصلاح‌طلب به شورا سفارش شده است برخی نیز این گزینه را کاملاً مناسب شهرداری قزوین می‌دانند، در این میان حجت‌الاسلام سیدناصر قوامی، رئیس شورای اصلاح‌طلبان استان قزوین، در واکنش به انتصاب سرپرست شهرداری قزوین بیانیه ای صادر کرد و در این بیانیه نوشت:

پس از جلسه مورخه ۶ / ۵ / ۹۸ شورای اسلامی شهر قزوین که نتیجه آن آقای درافشان با ۵ رأی به‌عنوان سرپرست شهرداری قزوین انتخاب شد؛ مرتباً افرادی اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا با بنده تماس گرفته و حتی به درب منزل این‌جانب مراجعه کرده و از بنده در مورد این انتخاب سؤال نموده و بر این انتخاب اعتراض دارند.

بنده اعلام می‌دارم که در این انتخاب هیچ نقشی نداشته‌ام و علی‌رغم علاقه‌ای که به آقای درافشان دارم ایشان را فرد مناسب و توانمندی برای سرپرستی شهرداری قزوین (حتی برای مدتی کوتاه) نمی‌دانم.

آن‌گونه که من اطلاع دارم اکثریت اعضای فراکسیون اصلاح‌طلبان در شورای شهر فردی مناسب و توانمند را پیشنهاد کرده بودند که آقای سرهنگ داودی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، به بهانه‌های واهی حاضر به مطرح کردن نام این فرد برای رأی‌گیری نمی‌شود. تصور بنده این است که آقای داودی چون سرهنگ بوده است و حال در جایگاه ریاست شورای اسلامی شهر قزوین قرار دارد؛ اعضای محترم شورای شهر را سربازانی فرض می‌کند که باید مطیع و گوش‌به‌فرمان وی باشند. شاید ایشان هم بگوید که «من از بالادستم دستور داشتم».

بنده از اعضای محترم شورای اسلامی شهر قزوین اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا استدعا دارم هر چه زودتر فردی متخصص و متعهد و دارای مدارج علمی و تجربی که در استان قزوین چنین افرادی کم نیستند را انتخاب نمایند تا به وضع شهر و شهرداری سروسامان بدهد، مطالب دیگر نیز هست که بعداً و در موقعیت مناسب اعلام خواهم کرد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.