رییس کل دادگستری استان در حاشیه افتتاح این دفتر گفت: دستگاه قضایی به دنبال روزآمدی در ارائه خدمات مختلف قضایی به مردم است و در این راستا برای فراهم سازی زمینه ها و افتتاح دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سراسر استان تلاش می کند.
حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی افزود: با راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از تراکم جمعیت در محاکم قضایی جلوگیری شده و زمینه تسریع در خدمت رسانی به مردم و همچنین رسیدگی به درخواست ها و پرونده ها فراهم می شود.
رییس کل دادگستری قزوین بیان داشت: باید به سمتی حرکت کنیم تا افراد فقط در زمان رسیدگی به پرونده ها در محاکم حضور داشته باشند و سایر امور از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام و پیگیری شود.
مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: اقدامات فناورانه در دستگاه قضایی براساس نیاز جامعه توسعه می یابد و بر همین اساس تاکنون ۱۷ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان قزوین راه اندازی شده است.
وی اظهار داشت: مردم باید خدمات دستگاه قضایی را در سریعترین زمان ممکن و با سهولت کامل دریافت نمایند و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در واقع برون سپاری خدمات قضایی به بخش خصوصی در این زمینه است.
حجت الاسلام و المسلمین قدرتی با اشاره به اقدامات متعدد صورت گرفته برای الکترونیکی کردن خدمات دستگاه قضا، خاطرنشان کرد: ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، راه اندازی سامانه های ثنا و سمپ و همچنین ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی از جمله این اقدامات بوده اند که نقش موثری در کاهش میزان مراجعات به دستگاه قضا و دسترسی آسانتر مردم به خدمات قضایی داشته اند.

۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.