واحد فروش غیر مجاز تورهای گردشگری داخلی و خارجی در قزوین به دلیل نداشتن مجوزهای قانونی با حضور نمایندگان میراث‌فرهنگی استان و اداره کل اماکن مهر و موم شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین استان قزوین با اعلام این خبر افزود: در سالهای اخیر برخی افراد و واحدهای غیر مجاز بدون داشتن مجوز رسمی در زمینه فروش تورهای گردشگری فعالیت داشتند که به دلیل رعایت‌نکردن استانداردهای مصوب گردشگری و تضییع حقوق مسافران و خانواده‌ها در طول سفر، اغلب خسارات جبران ناپذیری به بار می‌آورند.

علی خزائلی افزود: کلیه واحدها و افراد حقیقی و حقوقی که در زمینه تبلیغ و فروش تورهای مسافرتی فعالیت دارند تنها با داشتن مجوز رسمی از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مجاز به فروش تورهای مسافرتی بوده و در غیر این صورت طبق ضوابط با آنها برخورد خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با تاکید بر آگاهی شهروندان در خرید تورهای مسافرتی تصریح کرد: در خرید تورهای مسافرتی تنها در صورت ارائه مجوز بند “ب” دارای اعتبار از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، قرارداد تور دارای مهر و سربرگ دفتر، بیمه مسافرتی، رسید پرداخت، مبلغ پرداختی و … به مسافران، خسارات مالی و جانی برای مسافر از طریق سازمان میراث فرهنگی قابل پیگیری خواهد بود.

این مقام مسئول یادآور شد: گردشگران و هم استانی‌های عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه  و جهت ارائه نظرات و پیشنهادهای خود می‌توانند با تلفن ۳۳۶۸۵۰۲۴ واحد نظارت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی تماس حاصل نمایند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.