استاندار قزوین گفت: باید توجه داشت که مشکل ازدواج چیست، بسیاری از جوانان می‌توانند هزینه جشن عروسی را پرداخت کنند بنابراین مشکل اصلی شروع ازدواج نیست که بر ازدواج آسان تأکید می‌شود مشکل اصلی ترس از آینده است.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین،
عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین که پیش از ظهر امروز با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد، تصریح کرد: استان قزوین علی‌رغم وسعت کمی که دارد تنوع قومی و فرهنگی و تاریخی دارد، درواقع در این استان شاهد حضور سنتی‌ترین تا مدرن‌ترین جوامع هستیم.

وی افزود: طی ۵۰ سال گذشته تحولات زیادی رخ‌داده است ما جامعه‌ای داریم که تصمیم‌گیری برای آن پیچیده است و کار ویژه‌ای می‌طلبد، امروزه در استان قزوین اقلیت کمی قزوینی اصیل هستند و اغلب از قومیت‌های مختلف در استان حضور دارند.

استاندار قزوین اظهار کرد: بسیاری از مشکلاتی که وجود دارد مشکل مشترک بین زنان و مردان است باید توجه داشت که جامعه مابین زنان و مردان مشترک است اما در حوزه زنان نیاز به توجه ویژه وجود دارد، برای مثال زنان باید در حوزه اشتغال موردحمایت قرار بگیرند.

حمایت از زنان صرفاً استخدام در یک دستگاه نیست
وی تأکید کرد: حمایت از زنان صرفاً استخدام در یک دستگاه نیست بلکه باید توانمندی و ظرفیت‌های آن‌ها را شناسایی و در آن حوزه اشتغال ایجاد کرد، استخدام در دستگاه دولتی و فربه کردن آن تأثیری ندارد می‌توان با نیروی کمتر از ظرفیت‌های بیشتری بهره برد درواقع هر چه نیرو اضافه کنیم توانمندی بقیه را نابود می‌کنیم.

زاهدی با اشاره به اهمیت موضوع سلامت زنان، یادآور شد : سلامت بانوان از همه‌چیز مهم‌تر است به دلایل مختلف زنان در جامعه آسیب می‌بینند؛ مشکل دیگر عدم آشنایی زنان به حقوقشان است؛ عمده جامعه زنان به حقوق خود آشنا نیستند و در خیلی از موارد ازجمله ارث از حق خود می‌گذرند.

وی تأکید کرد: مسئله‌ای که امروز به آن بسیار توجه می‌شود ازدواج آسان است، اما باید توجه داشت که مشکل ازدواج چیست، جوانان در شروع زندگی یا خود زندگی مشکل‌دارند؟ بسیاری از جوانان می‌توانند هزینه جشن عروسی را پرداخت کنند بنابراین مشکل اصلی شروع ازدواج نیست که بر ازدواج آسان تأکید می‌شود.

استاندار یادآور شد: ما باید توان خود را بر روی زندگی بگذاریم چراکه اگر فردی از آینده اطمینان نداشته باشد کمتر به ازدواج گرایش پیدا می‌کند، مسئله اصلی جوانان ما در حال حاضر ترس از آینده است که باید آن را کاهش دهیم.

وی تأکید کرد: زنان قشر آسیب‌پذیر هستند و باید به تأمین اجتماعی در حوزه زنان بیشتر توجه شود، منظور از تأمین اجتماعی سازمان نیست بلکه امنیت اجتماعی آن‌ها باید تأمین شود و نگاه عادلانه‌ای به وجود آید.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.