مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: بیش از 15 هزار سالمند توسط اداره کل بهزیستی استان قزوین شناسایی شده و از خدمات این اداره کل بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا وارثی در مراسم افتتاح مرکز توانبخشی خیریه و نگهداری شبانه‌روزی سالمندان حضرت صدیقه طاهره (س) شهرستان بوئین‌زهرا اظهار کرد: امسال 46 پروژه در حوزه بهزیستی در استان قزوین افتتاح شده و بیش از 362 مورد کلید مسکن به خانواده‌های نیازمند تحویل داده شده است.

وی افزود: در مشهدالرضا (ع) 86 مورد با ساخت خانه توسط خیران استان قزوین به افراد دومعلولی و دو معلول به بالا با بیش از 15 میلیارد ریال موافقت شد تا هزینه کنند.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: مرکز توانبخشی خیریه و نگهداری شبانه‌روزی سالمندان حضرت صدیقه طاهره (س) شهرستان بوئین‌زهرا با نگهداری سالمندان آغاز به کار کرده  و باید به مجموعه تنومند و شبکه خیریه ارزشمند تبدیل شود.

وارثی اضافه کرد: باید این مرکز در حوزه‌های مختلف اجتماعی از جمله بازمانده از تحصیل، تامین جهیزیه، ساخت مسکن و اشتغال برای نیازمندان فعالیت کند.

وی خاطرنشان کرد: تقاضای جدی این است که پایگاه اجتماعی در شهرستان بوئین‌زهرا برای ترویج فرهنگ اجتماعی برای حمایت بیشتر از افراد نیازمند فعال‌تر شود که لازم است بانک خیران تشکیل شده و منابع مختلف تامین شود.

این مسئول تصریح کرد: در شهرستان بوئین‌زهرا شاهد رشد 250 درصد مستمری‌بگیر هستیم و کمتر از 50 نفر در پشت نوبت خدمات مستمری‌ قرار دارند.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین افزود: در شهرستان‌های بوئین‌زهرا و آوج مرکز اورژانس اجتماعی راه‌اندازی شده و مرکزروزانه ذهنی و نگهداری بیماران روانی و معلولان ذهنی را باید به بسته خدمات اجتماعی شهرستان بوئین‌زهرا اضافه کنیم.

وارثی ادامه داد: ساختمان مجتمع خدمات بهزیستی بوئین‌زهرا که مدت‌ها بلااستفاده مانده و به مخروبه تبدیل شده بود، توسط خیران به فرصت یعنی به مرکز توانبخشی خیریه و نگهداری شبانه‌روزی سالمندان حضرت صدیقه طاهره (س) شهرستان تبدیل شد.

وی اضافه کرد: بیش از 15 هزار سالمند توسط اداره کل بهزیستی استان قزوین شناسایی شده و از خدمات این اداره کل بهره‌مند می‌شوند که بیش از یک هفتم این تعداد، در شهرستان بوئین‌زهرا شناسایی شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.