به گزارش ایرنا، غفار رمضانی شامگاه یکشنبه و در حاشیه سفر معاون امور مشارکت های مردمی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور به استان قزوین به خبرنگار ایرنا افزود: از سال 89 عملیات احداث مسکن برای معلولان و مددجویان این استان با سه هزار و 781 واحد در قالب سه بخش مسکن مهر، تعاونی و خود مالک آغاز و تاکنون نیز 2 هزار و 82 واحد آن واگذار شده است.
وی با اشاره به اعطای 300 میلیون ریال وام بلاعوض و 300 میلیون ریال وام با کارمزد 4 درصد به خانوارهای دارای 2 معلول و بالاتر، تصریح کرد: در این زمینه تاکنون 157 واحد مسکن شهری و 52 واحد مسکن روستایی با 95 میلیارد ریال اعتبار به متقاضیان در استان قزوین واگذار شده است.
این مسئول به موضوع اشتغال پایدار در سطح استان برای افراد تحت پوشش بهزیستی اشاره و یادآور شد: با تلاش های صورت گرفته از مجموعه 607 مورد تعهد استان توانستیم 662 مورد اشتغالزایی را فراهم آوریم.
این مسئول حوزه رفاه و بهزیستی، بیمه سهم کارفرمایی در سال 96 این استان را حدود 5 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این میزان اعتبار در سال گذشته به 10 میلیارد و 460 میلیون ریال افزایش یافت و تاکنون نیز هشت میلیارد و 660 میلیون ریال آن به کانون توانا تخصیص یافته است.
رمضانی ادامه داد: در حوزه مشارکت‌های مردمی نیز 21 میلیارد و 728 میلیون ریال از محل دولتی و 30 میلیارد و 860 میلیون ریال از محل غیردولتی جذب شده است.
این مسئول با اشاره به فعالیت 246 داوطلب و 206 حامی بهزیستی در استان قزوین،گفت: طی سال گذشته یک هزار صندوق صدقات نیز در سطح استان برای کمک به مددجویان جانمایی شد.
وی با اشاره به 14 موسسه خیریه فعال در سطح استان، گفت: راه اندازی مرکز خیریه سالمندان شهرستان بویین زهرا نیز در دستور کار بهزیستی قزوین قرار دارد.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.