فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: در سال جاری اولویت پلیس قزوین دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر است برهمین اساس دستگیری معتادین متجاهر در سطح شهر قزوین 80 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، سردار مهدی حاجیان، فرماندهی انتظامی استان قزوین در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه گفت: امنیت یک موضوع گروهی است و بدون مشارکت مردم و جامعه اتفاق نمی‌افتد، مردم باید کمک کنند تا پلیس بتواند وظایف خود را به‌درستی انجام دهد، علاوه بر این حضور فعال سازمان‌ها نیز در کنار نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت پایدار در جامعه ضروری است؛ رسانه‌ها هم باید در جامعه زبان گویای پلیس باشند.

وی ادامه داد: رسانه پل ارتباطی بین مردم و پلیس است بنابراین هرچه محکم‌تر باشد تعامل پلیس با مردم نیز بیشتر خواهد بود؛ اگر رسانه‌ها پای‌کار باشند و کمک کنند زمینه حضور فعال مردم در ایجاد امنیت فراهم می‌شود.

فرماندهی انتظامی استان قزوین بیان کرد: در مقایسه با سایر استان‌ها اوضاع امنیت در استان قزوین مطلوب است، استان قزوین به دلیل اینکه مسیر تردد 11 استان است به‌گونه‌ای شبیه یک استان مرزی است و از دید انتظامی به گونه‌ای می‌شود گفت قزوین مسیر ترانزیت قاچاق مواد مخدر از شرق به غرب و قاچاق کالا از غرب به شرق است.

وی افزود: هم‌جواری قزوین با پایتخت شرایط خاصی را برای این استان ایجاد کرده است؛ با همه این‌ها با توجه به تلاش‌های نیروی انتظامی در استان قزوین می‌توان گفت طبق ارزیابی‌های به‌دست‌آمده استان قزوین استان امنی محسوب می‌شود.

وظایف پلیس در بیانیه گام دوم انقلاب

این مسئول با اشاره به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: علم و پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب آمده و نیروی انتظامی به‌عنوان یک نیروی فعال که با جامعه ارتباط مستمر دارد باید دانش و آگاهی خود را به‌روز کند.

وی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت اخلاق و صداقت در پرسنل نیروی انتظامی ایمان و ایثارگری را از ملزومات رفتاری نیروی انتظامی برشمرد.

حاجیان خاطرنشان کرد: اقتصاد یک نکته کلیدی و تعیین‌کننده است که در بستر امنیت باید توسعه یابد و درواقع امنیت بسترساز توسعه اقتصادی است و بدون امنیت رونق تولید محقق نخواهد شد.

وی تصریح کرد: عدالت و مبارزه با فساد لازم و ملزوم یکدیگر هستند و پلیس در مبارزه با فساد نقش اساسی دارد و تنها زمانی می‌توان به عدالت اجتماعی دست یافت که مبارزه جدی و همه‌جانبه با فساد صورت پذیرد؛ در این خصوص وظایف پلیس تبیین شده و بر مبنای همین امر پلیس امنیت اقتصادی برای مبارزه با فسادهای کلان در حال شکل‌گیری است.

فرماندهی انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه غرب در تلاش است سبک زندگی مردم ما را تغییر دهد بیان کرد: تغییر سبک زندگی ابتدا در تغییر پوشش افراد مشخص می‌شود و رسانه‌ها باید مردم را از این امر آگاه کنند تا جلوی زیان‌های فرهنگی گرفته شود؛ در این راه نیز پلیس بر مبنای قانون و به‌صورت جهادی عمل خواهد کرد.

سرقت از منزل امنیت روانی جامعه را برهم می‌زند

وی بیان کرد: اگر به عملکرد نیروی انتظامی در استان قزوین توجه کنیم خواهیم دید در تمام موضوعات و وظایف عملکرد مثبت داشتیم زیرا پرسنل نیروی انتظامی برمبنای معرفت و ایثارگری فعالیت می‌کنند.

این مسئول گفت: از ابتدای سال تاکنون در موضوع تصادفات منجر به فوت نسبت به مدت مشابه سال قبل 29 درصد کاهش داشتیم، دلیل این امر نیز اجرای طرح‌های هوشمندانه پلیس با هدف خاص بر اساس زمان، جغرافیا، موقعیت آب و هوایی و نیز استفاده پلیس از تجهیزات و تعامل با سایر دستگاه‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع تصادفات اگر همه دستگاه‌ها در کنار هم فعالیت کنند، کاهش بیشتری را شاهد خواهیم بود.

حاجیان گفت: سرقت از منزل ازجمله جرائمی است که امنیت روانی جامعه و مردم را بر هم خواهد زد، این موضوع در چهارماهه نخست سال جاری 19 درصد کاهش در قزوین کاهش داشته است.

وی با اشاره به افزایش 71 درصدی کشف سرقت از مغازه‌های قزوین بیان کرد: از آغاز سال جاری تاکنون در قزوین کشف سرقت محتویات خودرو 53 درصد و کشف سرقت پلاک خودرو نیز 130 درصد افزایش داشته است.

ورود جدی پلیس برای جمع‌آوری معتادان متجاهر

فرماندهی انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه در سال جاری اولویت پلیس قزوین دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر است تصریح کرد: دستگیری معتادین متجاهر در سطح شهر قزوین 80 درصد رشد داشته است.

وی به افزایش 14 درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر در سطح استان قزوین از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد و گفت: با کشف 800 کیلو مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون که 684 کیلو از آن تریاک بوده، در موضوع کشف مواد مخدر 22 درصد رشد داشتیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: 80 درصد پرونده‌های ارجاع شده به پلیس فتا ازنظر پلیسی با موفقیت همراه بوده، به‌عنوان‌مثال دو نوجوان 17 و 18 ساله که با ایجاد درگاه اینترنتی جعلی بیش از یک میلیارد تومان از 400 نفر سرقت کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

وی در پایان تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود 221 طرح انتظامی برای برقراری امنیت در حوزه‌های مختلف در استان قزوین اجرایی شده که محلات حاشیه‌نشین مانند هادی‌آباد یکی از مناطق هدف این طرح‌ها محسوب می‌شود؛ طرح‌هایی که پلیس اجرا می‌کند مقطعی نیست بلکه به‌صورت مستمر آن را اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.