به گزارش ایرنا، سردار بخشعلی کامرانی صالح روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طبق آخرین ارزیابی های صورت گرفته میزان جرائم در این استان 30 تا 50 درصد نسبت به میانگین کشوری کمتر است.
وی وضعیت اقتصادی، تورم و بیکاری را در بروز جرائم موثر دانست و اظهار داشت: کشور با مشکلاتی غیرعمد در حوزه اقتصادی مواجه است که می توان با تدبیر و پشتکار و تلاش جهادی آن را پشت سر گذاشت.
سردار کامرانی صالح بیان کرد: شبکه های معاند با سو استفاده از این وضعیت از نهم دی ماه سال گذشته اقدام به دادن فراخوان های متعدد برای ایجاد ناامنی کردند.
فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: اما مردم به علت پی بردن به ماهیت پلید گردانندگان این کانال ها و شبکه های مجازی دست رد به درخواست آنها زدند.
سردار کامرانی صالح ادامه داد: مردم می دانند که معاوندان نظام دوستدار ملت ایران نیستند بنابراین اجازه نمی دهند آنها سوار بر مشکلاتی که خودشان ساخته اند موج سواری کنند.
وی با بیان اینکه همدان جزو سه استان امن کشور است گفت: عشق به اهل بیت (ع) و ولایتمداری در کنار تلاش شبانه روزی و مجاهدانه فرزندان این مرز و بوم در مجموعه انتظامی موجب افزایش احساس امنیت در همدان شده است.
سردار کامرانی صالح افزود: پلیس همه ساله با آغاز فصل بهار چند اولویت مهم را در دستور کار قرار می دهد که امسال برخورد با جرایم خشن، تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر، اجرای طرح های پاکسازی نقاط آلوده، کاهش سوانح جاده ای، کاهش جرایم فضای مجازی و پیشگیری های اجتماعی در اولویت پلیس همدان است.
وی گفت: حدود 760 هزار تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 در 9 ماهه امسال برقرار شده که نشان از اعتماد شهروندان به پلیس است.
وی کشف پنج تن موادمخدر، اجرای یک هزار و 600 طرح و دستگیری و جمع آوری هفت هزار معتادان و تحویل آنها به کمپ ها و مراکز ماده 15 و 16 را از فعالیت های پلیس مبارزه با موادمخدر برشمرد.
وی با بیان اینکه برخورد با پدیده موادمخدر عزم ملی را می طلبد بیان کرد: آموزش و آگاه سازی خانواده ها با این آسیب و دخالت دادن مراکز علمی در کاهش آثار و تبعات این معضل اجتماعی موثر است.
وی ادامه داد: پلیس مبارزه با موادمخدر با راه اندازی مرکز مشاوره کارهای خوبی در حوزه پیشگیری اجتماعی داشته به گونه ای که همدان در حوزه مقابله رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.
فرمانده انتظامی استان همدان از افزایش 15 درصدی کشف کالای قاچاق خبرداد و افزود: یک هزار و 600 میلیارد ریال کالای قاچاق 9 ماهه امسال کشف و ضبط شده است.
سردار کامرانی صالح اضافه کرد: 120 میلیون تردد 9 ماهه سالجاری از محورهای مواصلاتی این استان صورت گرفته است که با وجود افزایش 21 درصد ترددها اما سوانح فوتی در حوزه درون شهری چهار درصد و برون شهری 14 درصد کاهش داشته است.
وی اظهار داشت: 500 تن در حوزه فضای مجازی امسال شناسایی و دستگیر شدند که با آگاه سازی این آمار را می توان کاهش داد.
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: برخی شهروندان هنگام مواجهه با تهدید در حوزه فضای مجازی نسبت به گزارش موضوع به پلیس فتا اقدامی نمی کنند.
سردار کامرانی صالح ادامه داد: این طیف از افراد پس از بروز آسیب به پلیس مراجعه می کنند در حالیکه می توان با اقدام پیش دستانه زمینه بروز آسیب را رفع کرد.
سردار کامرانی صالح عنوان کرد: 75 درصد جرائم مجموع جرائم استان در مرکز استان رخ می دهد همچنین 20 درصد جرائم مرکز استان متعلق به روستاها است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.