معاون وزیر صمت و رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: فعالیت‌های بین 20 تا 22 درصد واحدهای تولیدی کشور با رکود مواجه است.

محسن صالحی‌نیا امروز در حاشیه سفر به استان قزوین و بازدید از شرکت ارتباط نورآور شهرک صنعتی کاسپین دو شهرستان آبیک در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: در حدود 850 شهرک  و ناحیه صنعتی در حال بهره‌برداری در کل کشور سیاست‌گذاری لازم را انجام می‌هند که حدود 44 هزار واحد در این شهرک‌ها مستقر هستند.

وی افزود: طبق وجود سامانه آن لاینی که وجود دارد و وضعیت  واحدها را نشان می‌دهد، مشخص شده که فعالیت‌های بین 20 تا 22 درصد واحدهای تولیدی با رکود مواجه است.

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در پاسخ به این سئوال که چه برنامه‌هایی برای خروج واحدهای تولیدی از رکورد در دستور کار دارید، توضیح داد: برنامه‌های مختلفی اعم از تامین تسهیلات، پایش وضعیت تولید، رفع مشکلات واحدها در صورت وجود مشکل با دستگاه‌های اجرایی در کارگروه رفع موانع تولید و غیره در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

صالحی‌نیا با بیان اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران شناسایی مشکلات و مسائل واحدهای تولیدی و صنعتی را بر عهده دارد، ادامه داد: با توجه به اینکه امسال، سال رونق تولید است تلاش بر این است تا مشکلات و مسائل واحدها به نحوی حل شود.

وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده در امر واردات برای تولید، می‌توان گفت که فرصتی برای تولیدکنندگان است تا بتوانند شرایط لازم تولید را فراهم کنند و در رونق تولید گام‌های موثری بردارند.

رشد 2 تا2.5 برابری مواد اولیه

معاون وزیر صمت در پاسخ به این سئوال که عمده مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی چیست، اذعان کرد: تامین نقدینگی، رشد نهاده‌های تولیدی، رشد 2 تا 2.5 برابری تامین مواد اولیه، نرخ ارز و هزینه مترتب بر تولید بیشترین مشکلات و تقاضای بیان شده از سوی واحدهای تولیدی است که به منظور استمرار تولید، نقدینگی لازم باید برای واحدها فراهم شود.

صالحی‌نیا افزود: با هماهنگی شبکه بانکی و ابلاغیه بانک مرکزی برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی اقدام می‌شود.

وی مطرح کرد: رو زگذشته از سوی وزیر صمت اعلام شد که بیش از 29 هزار میلیارد تومان برای تامین تسهیلات، سرمایه در گردش و تامین و نوسازی ماشین‌آلات واحدها اختصاص یافته است.

این مقام مسئول امیدواری کرد: با رایزنی‌هایی که انجام می‌شود و منابعی که بانک‌ها از منابع داخلی و منابع ریالی صندوق توسعه ملی در نظر گرفته می‌شود، بتوانیم مشکلات واحدهای تولیدی را رفع کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.