رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین گفت: طی رقابت دانشگاه‌های استان قزوین شش تیم از پیام نور استان قزوین به المپیاد ورزشی همگانی دانشجویان اعزام خواهند شد که پسران در قالب چهار تیم و دختران دانشجو نیز در قالب دو تیم به این دوره از مسابقات اعزام می‌شوند.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین،
رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین در شورای راهبردی ورزش دانشگاه پیام نور استان قزوین که عصر روز گذشته در محل این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: طی رقابت دانشگاه‌های استان قزوین شش تیم از پیام نور استان قزوین به المپیاد ورزشی همگانی دانشجویان اعزام خواهند شد که پسران در قالب چهار تیم فوتبال، والیبال، بسکتبال و آمادگی جسمانی و دختران دانشجو نیز در رشته‌های فوتبال و والیبال به این دوره از مسابقات اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر ظرفیت موجود در شهرستان‌های استان قزوین را محاسبه کنیم سرانه ورزشی دانشجویان دانشگاه پیام نور بیش از یک متر و 50 سانتی‌متر خواهد بود و اگر سالن ورزشی شهرستان بوئین‌زهرا نیز راه‌اندازی شود بر مقدار این سرانه افزوده خواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام نور قزوین بیان کرد: با جذب سه هیئت‌علمی با گرایش مدیریت ورزش، تلاش می‌کنیم تا در سال تحصیلی آینده رشته تربیت‌بدنی با گرایش مدیریت ورزش را در مقطع کارشناسی ارشد راه‌اندازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری با توجه به کاهش بودجه عمرانی دانشگاه از محل درآمد غیرشهریه‌ای و اجاره سالن ورزشی موجود، بودجه‌ای برای بهبود فضای ورزشی دانشگاه اختصاص داده‌ایم.

شربیانی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا در رایزنی با مسئولان استانی ظرفیت ورزشی موجود در دانشگاه پیام نور را  زیرمجموعه سرانه ورزشی استان قرار دهیم تا برای نگهداری آن از محل بودجه ورزش و جوانان هزینه شود؛ با قرارگیری ظرفیت ورزشی دانشگاه در سرانه ورزشی استان سرویس‌دهی و ارائه خدمات به شهروندان را در دستور کار قرار خواهیم داد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین تأکید کرد: اموال دانشگاه بخشی از اموال دولتی است و تعصبی نسبت به این امر نداریم و دانشگاه‌های استان و شهروندان می‌توانند از آن استفاده کنند.

سرانه ورزشی دانشگاه پیام نور بیش از میانگین کشوری است

عبدالمهدی نصیرزاده مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه پیام نور کشور در این جلسه اظهار کرد: شورای راهبردی ورزش دانشگاه پیام نور استان قزوین می‌تواند ابزار قدرتمندی برای گسترش ورزش باشد.

وی ادامه داد: ورزش دانشگاه پیام نور ریشه گسترده‌ای دارد و اکثر قهرمانان این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می‌کنند و حتی در بین دانشگاه‌های کشور حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند و در عرصه جهانی نیز در بسیاری از رشته‌ها حائز مقام شدند به‌گونه‌ای که رتبه برتر جهان در والیبال را دارند.

مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه پیام نور عنوان کرد: در حال حاضر سرانه ورزشی دانشگاه پیام‌نور یک متر و ۵۰ سانتی‌متر است که این رقم بیش از میانگین کشوری است.

وی با اعلام اینکه سال گذشته پیام نور استان قزوین در بین استان‌های کشور در رده پنجم تربیت‌بدنی قرار گرفت، عنوان کرد: طی سال گذشته ۱۰۳ دوره مربیگری، ۶۰ دوره داوری و ۵۰۰ کارگاه برای دانشجویان تربیت‌بدنی برگزار شد، این در حالی است که ۲۸ هزار دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

نصیرزاده بیان کرد: در دانشگاه پیام نور مجوز داده شده است تا ۸۰ درصد از درآمد اجاره اماکن ورزشی در فوق‌برنامه‌های ورزشی هزینه شود.

مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: ۵۵۰ نفر از دانشجویان پیام‌نور استان‌های مختلف در رشته‌های مختلف در المپیاد وزارت علوم شرکت خواهند کرد و ما نیز به استان قزوین کمک خواهیم کرد تا در این مسابقات حضور پیدا کنند؛ دانشگاه پیام نور استان قزوین علی‌رغم اینکه جمعیت کمتری دارد سهم مهمی در کسب سهمیه پیام نور کشور داشته است.

دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) کاندید میزبانی المپیاد ورزشی همگانی دانشجویان در سال 1400

عباس صادقی رئیس هیأت ورزشی دانشگاه‌های استان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور قزوین در بخش ورزشی رشد زیادی داشته است، اظهار کرد: دانشجویان این دانشگاه در همه رشته‌های تیمی نمایندگان دانشگاه‌های استان را شکست دادند و به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) عنوان کرد: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) را به‌عنوان میزبان المپیاد همگانی سال 1400 کاندید کردیم اگر میزبانی این بخش به دانشگاه امام خمینی (ره) واگذار شود 6000 هزار دانشجو در دو بخش دختران و پسران با هم رقابت خواهند کرد و به‌دلیل پتانسیل بالای دانشگاه پیام نور این دانشگاه را به‌عنوان دانشگاه همکار در نظر داریم تا در یکی از بخش‌های دختران و یا پسران میزبانی را بر عهده گیرد.

به گزارش ایسنا، شش تیم دانشجویی از استان قزوین در روزهای بیست‌وهفتم تا سی‌و‌یکم تیرماه در دانشگاه الزهرا (س) و دانشجویان پسر نیز سوم تا هشتم مردادماه در دانشگاه بوعلی سینای همدان به مصاف با رقبای خود از دیگر دانشگاه‌های کشور خواهند رفت.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.