مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین از تولید تله فیلم «متین بانوی قزوین» با موضوع چهل سالگی انقلاب و نقش زنان با معیارهای زن تراز نظام جمهوری اسلامی در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی در شبکه قزوین خبر داد.
به گزارش ایسنا منطقه قزوین، سعید انبارلویی مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین اظهار کرد: معاونت سیمای این مرکز در هفته عفاف و حجاب رویکرد برنامه‌های روزانه و زنده خود را بیش‌ازپیش معطوف به عفاف و حجاب می‌کند؛ به‌عنوان‌مثال برنامه «صبح و زندگی» با نگاه به سبک زندگی اسلامی، ایرانی محورهایی همچون عفاف، حجاب ظاهر و باطن و بنیان اصالت در خانواده با محوریت حجاب و تبیین سنت نبوی را مورد تأکید قرار می‌دهد.

وی در ادامه گفت: برنامه اذان‌گاهی «تا آسمان» به مسائل و موضوعات مرتبط با زن و خانواده از منظر دین خواهد پرداخت؛ ویژه برنامه نوجوان «نقطه سر خط» هم در این هفته با هدف تحکیم علاقه‌مندی نوجوانان با مفاهیمی همچون حیا، عفت و تحکیم خانواده و اصالت بخشی به این ارزش‌ها با نوجوانان و مخاطبان خود گفتگو می‌کند.

انبارلوئی اظهار کرد: تله فیلم «متین بانوی قزوین» نیز با موضوع چهل سالگی انقلاب و نقش زنان با معیارهای زن تراز نظام جمهوری اسلامی در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی در حال تولید است.

وی در ادامه به برنامه‌های رادیو قزوین در این حوزه اشاره و تصریح کرد: صدای مرکز قزوین در برنامه‌های خود به موضوع عفاف و حجاب توجه ویژه‌ای دارد؛ برنامه «تیک تاک» به اهمیت و لزوم حفظ حجاب و عفاف در دوره جوانی و آسیب‌های ناشی از عدم رعایت عفاف و حجاب را برای جوانان تشریح می‌کند.

این مسئول ادامه داد: برنامه «در مسیر بندگی» اهمیت و لزوم حفظ عفاف و حجاب را از نگاه اسلام و قرآن و تاریخچه دینی حجاب را بررسی می‌کند؛ برنامه «دیماج» توجه یا عدم توجه به مد روز از نگاه اقشار مختلف جامعه را تبیین می‌کند؛ برنامه «روشنا» به موضوع حجاب و فرهنگ عمومی جامعه خواهد پرداخت.

وی افزود: برنامه «کلبه مهر» به شیوه‌های آموزش عفاف و حجاب به فرزندان و آسیب‌های خانوادگی بی‌توجهی به عفاف و حجاب را بررسی می‌کند؛ برنامه «گلدونه ها» شنوندگان را با مفاهیم محرم و نامحرم و رعایت ادب و حیا آشنا می‌کند و برنامه «مستقیم آینده» اثرات رعایت عفاف و حجاب را در زندگی فردی و اجتماعی تبیین می‌کند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین یادآور شد: معاونت خبر این مرکز برنامه‌های هفته عفاف و حجاب همچون نمایشگاه، مصاحبه مطبوعاتی هفته عفاف و حجاب استان، همایش و هم‌اندیشی‌های این مناسبت را پوشش خواهد داد تا مردم بیش‌ازپیش از عملکرد دستگاه‌های مختلف استان دراین حوزه آگاهی یابند.

وی گفت: مصاحبه با طراحان مد و لباس، گزارش با موضوع «کمبود لباس‌های متناسب با سبک زندگی ایرانی، اسلامی در بازار»، استفاده از نظرات مردم در خصوص لباس‌های موجود در بازار و حضور کارشناسان و صحبت در این زمینه در بخش «گفتگوی خبر 20» از دیگر برنامه‌های معاونت خبر مرکز قزوین برای هفته حجاب و عفاف خواهد بود.

این مسئول در پایان به فعالیت‌های شبکه قزوین در بخش فضای مجازی به مناسبت هفته حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: تهیه و تولید بسته‌های ویژه فضای مجازی در قالب ویدیو، پادکست، عکس و متن، معرفی کتاب، طراحی و انتشار اینفوگرافیک، موشن گرافیک، عکس نوشت، اطلاع‌رسانی مراسم‌های استان، انتشار اخبار و رویدادهای استانی و کشوری، برگزاری پویش‌های مردمی با ترند هشتگ‌های #عفاف_حجاب، #عفت_حیا_حجاب در جهت حمایت و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، تهیه و انتشار بیانات امام (ره) و مقام معظم رهبری در قالب گزارش تصویری، گزارش صوتی، دل نوشته و عکس نوشته و مواردی هستند که به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.