مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در نخستین همایش ملی محیط زیست، مشارکت های اجتماعی و مدیریت شهری گفت: محیط زیست موهبتی الهی است و حفظ آن وظیفه مذهبی، اجتماعی و قانونی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پسندیده گفت: اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حفظ محیط‌زیست را وظیفه همگانی دانسته و این اهمیت آن را نشان می دهد.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان تاکید کرد: محیط‌زیست سالم و عاری از هرگونه تخریب و آلودگی، از حقوق شهروندی محسوب می شود.

این مقام مسئول با تاکید بر این که حفظ محیط زیست بدون همراهی شهروندان و مشارکت اجتماعی امکان پذیر نیست، گفت: باید با عزم همگانی و ملی به سوی حفاظت گام برداریم.

پسندیده با بیان این که همه باید حفاطت محیط زیست را مسئولیت اجتماعی خود بدانیم،  تاکید کرد: لازمه مسئولیت اجتماعی آموزش و اطلاع رسانی است که می توان از راه های مختلف حساسیت جامعه را در مورد محیط زیست بالا برد و این همراهی تمام دست اندرکاران را می طلبد.

این مقام مسئول با تاکید بر این که انسان باید حقوق سایر زیست مندان را رعایت کند، ادامه داد: حفظ محیط زیست مستلزم گام برداشتن به سمت توسعه پایدار است.

وی خاطرنشان کرد: از مهمترین مولفه هایی که در محیط های شهری مواجه هستیم، فضای سبز است که جدا از تلطیف آب و هوا و جذب آلاینده ها، محیطی شاداب و مفرح ایجاد می کند.

مدیرکل حافظت محیط زیست استان یاداور شد: سرانه فضای سبز شهر قزوین بدون احتساب باغستان سنتی، ۷ متر مربع است و با احتساب بوستان ملی باراجین،  ۱۴ متر مربع است.

پسندیده تاکید کرد: حفظ باغستان اهمیت ویژه ای دارد زیرا در شرایط آب و هوایی شهر تاثیر دارد و با حیات اجتماعی قزوین گره خورده است.

این مقام مسئول با تاکید بر این که بسیاری از پسماندها ارزش اقتصادی دارد، خاطرنشان کرد: سرانه تولید پسماند در ایران ۷۵۰ گرم و در قزوین ۶۰۰ گرم است.

این مقام مسئول ادامه داد: ضمن این که باید ترتیبی اتخاذ شود که پسماند کمتری تولید کنیم، باید به سمت تفکیک از مبدا و بازیافت جسمانی خانگی گام برداریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.