نخستین دوره رقابت های کشتی بومی و محلی (بغل به بغل) کشور از امروز جمعه در سالن ورزشی روستای شید اصفهان قزوین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رئیس هیأت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی قزوین گفت: این رقات‌ها با حضور ۱۸ تیم از ۱۷ استان کشور به مدت یک روز برگزار می‌شود.

مجید ابوالحسنی با اشاره به شرکت ۱۲۰ ورزشکار و مربی در این رقابت‌ها افزود: این مسابقات به همت هیأت ورزش‌روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان قزوین برای اولین بار در تاریخ‌کشور و استان مسابقات کشتی بومی و محلی بغل به بغل به عنوان کشتی سنتی و اصیل قزوین در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: پس از ماه‌ها تلاش و جمع آوری اطلاعات مربوط به این ‌کشتی با هماهنگی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی و دپارتمان بازی‌های بومی و محلی کشور موفق به ثبت این کشتی به نام‌قزوین شده و پس از تدوین آئین نامه، اولین دوره این رقابت‌ها را در قالب مسابقات قهرمانی کشور در روستای شید اصفهان ترتیب دادیم.

ابوالحسنی ادامه داد: برگزاری این رقابت‌ها می‌تواند ضمن معرفی ظرفیت‌های ورزشی روستاهای استان و افزایش نشاط اجتماعی در روستاها، نام و اصالت کشتی سنتی قزوین را نیز در ورزش کشور احیا کند.

وی با بیان اینکه قزوین با دو تیم در این رقابت‌ها شرکت کرده است، گفت: مسابقات درپنج وزن برگزار شده و به تیم‌ها و نفرات برتر وزن‌ها جوایز، کاپ، حکم و مدال قهرمانی‌کشور اهدا خواهد شد.

رئیس هیأت ورزش‌روستایی و بازی‌های بومی و محلی قزوین در خصوص نحوه برگزاری رقابتها نی: اظهار داشت: برگزاری رقابت به سبک سنتی در قالب رقابت امکان پذیر نبوده اما شاکله اصلی آن حفظ شده است و به دلیل اینکه برای اولین بار است که مسابقات آن برگزار می‌شود نیازمند تحلیل بیشتری از آن هستیم.

ابوالحسنی افزود: این نوع کشتی با شال دورکمر ورزشکاران اجرا می‌شود و رقبای کشتی در بغل به بغل هم آغاز گر این رقابت‌ها هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.