به گزارش ایرنا، عباس علایی مقدم روز یکشنبه در نشست مجمع عمومی سالانه هیات کشتی استان قزوین که در اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد افزود: برای اولین بار 18 ورزشکار قزوینی در بازی های آسیایی و پاراآسیایی 2018 جاکارتا حضور یافتند که امیدواریم در بازی های 2022 شاهد افزایش نمایندگان استان باشیم.
وی افزود: با توجه به پیشینه و سابقه دیرینه کشتی استان و حضور 2 المپیکی در این رشته در قزوین جا داشت که شاهد حضور کشتی گیران قزوینی در این بازی ها باشیم.
این مسئول ورزشی خاطر نشان کرد: در مقطعی شاهد به هم ریختگی و مشکلات عدیده کشتی استان در بخش سخت افزاری و نرم افزاری بودیم که خوشبختانه هم اکنون 50 تا 60 درصد مشکلات گذشته مرتفع شده است.
وی افزود: امروزه باید با یک برنامه مدون، درست و جامع و تلاش مسئولان کشتی استان فدراسیون را مجاب کنیم که به این استان توجه ویژه کند تا شاهد رشد ورزش کشتی در قزوین باشیم.
علایی مقدم یادآور شد: کشتی از رشته های اصیل و با سابقه در کشور و استان است و در بازی های آسیایی 2018 اولین رشته مدال آور کشور بود.
وی افزود: در بازی های آسیایی 2018 چراغ اول کسب مدال را کشتی روشن کرد و با مدالهای خوشرنگ در رشته آزاد و فرنگی وظیفه خود را نسبت به کشور ادا نمود.
مدیر کل ورزش و جوانان استان افزود: آمادگی میزبانی اردوهای کشوری در رده های سنی در استان وجود دارد و امیدواریم با حمایت فدراسیون برای برگزاری این اردوها در استان و فعال کردن کشتی قزوین اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه قزوین مهد کشتی است افزود: باید از ظرفیت رضا لایق دبیر قزوینی فدراسیون بیشتر استفاده کرد و با ایجاد انگیزه در بخش غیردولتی برای توسعه باشگاه های خصوصی مانند طیبین کوثر و... اقدام شود.

*** گام های خوبی برای رشد کشتی قزوین برداشته شد
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین نیز در این نشست گفت: حرکت های قابل توجهی طی سال گذشته و امسال در این رشته ورزشی در استان انجام شده است که می توان به برگزاری لیگ درون استانی و مسابقات در شهرستان های تاکستان، آبیک و الوند اشاره کرد.
افسانه حسن نایبی اضافه کرد: برگزاری این مسابقات موجب پویایی اکثر شهرستان ها در رشته کشتی شده و زمینه مسابقات کشوری را در استان فراهم کرد.
وی افزود: تجهیز سالن کشتی تختی در شهر قزوین با مساعدت مدیر کل ورزش و جوانان استان و حمایت فدراسیون از جمله اقدامات قابل توجه دیگر در این رشته ورزشی بوده است.
حسن نایبی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با حمایت های بیشتر بیش از پیش این رشته را در سطح استان فعال کرده و برای میزبانی مسابقات المپیاد نخبگان کشتی کشور و اعزام ورزشکاران به مسابقات آسیایی، جهانی و المپیکی اقدام کنیم.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.