دادستان شهرستان آوج گفت:دهیاران حق اعطای مجوز چه بصورت کتبی یا شفاهی برای ساخت و ساز را ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد صمدی دادستان شهرستان آوج گفت: دهیاران حق اعطای مجوز چه بصورت کتبی یا شفاهی برای ساخت و ساز را ندارند و این تخلفی آشکار است و اخذ مجوز و پروانه تابع تشریفات قانونی است.

صمدی افزود: در برخی از روستاهابه علت کمرنگ شدن فعالیت و نظارت شورا‌ها و دهیاری‌ها، ساخت و ساز‌های غیر مجاز در خارج از طرح هادی، تغییر کاربری اراضی غیر مجاز، تصرف اراضی ملی و ساخت بنا‌های عظیم و کشت شاهدانه صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: چنانچه دهیاران و شورا‌های روستا به وظایف قانونی خویش در نظارت و اعلام جرم به مراجع قضائی کوتاهی کنند و به تبع آن جرم و تخلفی صورت بگیرد با احراز شرایط ماده ۱۲۶ قانون مجازات اسلامی تحت عنوان معاونت در جرم تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آوج خاطر نشان کرد: برخی افراد با مراجعه به دادستانی عنوان داشته اند که دهیاری‌ها به آنان وعده الحاق اراضی خارج از طرح هادی را داده‌اند یا این افراد با چراغ سبز دهیاری‌ها، ساخت و ساز کرده اند، که در پاسخ به این مراجعات باید گفت ارائه هر گونه خدمات از جمله آب، برق و گاز چه در حوزه شهر و چه روستا به بنا‌های غیرمجاز، غیرقانونی است.

صمدی بیان داشت: دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی باید تعامل بیشتری با دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی داشته باشند و تمامی تخلفات و جرائم روستا را مستقیما یا از طریق بخشداری به مراجع ذیربط منعکس کنند.

صمدی با بیان اینکه هر گونه تغییر کاربری غیر مجاز و تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها و راه‌های اصلی و فرعی جرم و مجازات سنگینی به دنبال خواهد داشت افزود: همچنین هر گونه تصرف اراضی ملی و نیز اجاره دادن اراضی ملی و مراتع جرم است.

وی کشت مواد مخدر همچون شاهدانه و ماری‌جوآنا را عمل مجرمانه خواند و گفت: کشت این نوع از گیاهان جرم و نظارت برکشت، ازجمله وظایف ذاتی و قانونی دهیاران است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.