محمدحسین تاجیک روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و تبدیل آن به باغ ویلا و یا سوله علاوه بر این که موجب تخریب اراضی حاصلخیز کشاورزی می شود، معضلات متعددی را نیز به همراه دارد که در قانون نیز به برخورد جدی با آن تأکید شده است.
وی افزود: اراضی کشاورزی شهرستان ورامین از ارزش و اهمیت ویژه ای در تولید محصولات مختلف برخوردار است و برخی از افراد سودجو با ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری این اراضی و فروش آن ها به افراد ناآشنا به منطقه، با تخریب این اراضی به فکر مال اندوزی هستند.
مدیر جهاد کشاورزی ورامین گفت: درجلسه مشترک با رئیس دادگاه بخش جوادآباد ورامین مقرر شد تا ظرف یکماه آینده و پایان اردیبهشت، تمامی ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم روستاها و اراضی کشاورزی روستا به روستا شناسایی و در راستای اجرای قانون تبصره دو ماده 10 حفاظت از اراضی کشاورزی با حکم قضایی نسبت به قلع و قمع و تخریب آن ها اقدام شود.
تاجیک اظهار داشت: در سال گذشته 135 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی ورامین شناسایی و 165 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی آزاد سازی شد.
وی افزود: اکثر این تغییر کاربری ها مربوط به احداث چهاردیواری، سوله، ساخت بنا و محوطه سازی است.
مدیر جهاد کشاورزی ورامین افزود: در تعطیلات نوروز امسال نیز با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین و رئیس دادگاه بخش جوادآباد و دریافت حکم سیار، سه مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی و تخریب شد.
ورامین بیش از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل کمبود منابع آبی 38 هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی می رود.
ورامین در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.