به گزارش ایرنا محمد شفیعی روز چهارشنبه در اولین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان قزوین با اشاره به طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا افزود: در شهرستان قزوین 200 هزار نفر بالای 30 سال هستند که ممکن است دارای فشار خون بالا بوده و خود اطلاع نداشته باشند.
فرماندار با تاکید بر پرهیز از مصرف محصولات افزاینده فشار خون از قبیل پفک های نمکی و چیپس ها، افزود: در صدا و سیما درباره این محصولات تبلیغات فراوانی صورت می گیرد و بچه ها را به هیجان وا می دارد اما خانواده ها باید خیلی مواظب باشند که این خوراکی ها را از دسترس بچه ها دور کنند.
وی با بیان اینکه باید مصرف نمک را هم کم کنیم، افزود: اگر شجاعت این کار را داشته باشیم که یک بار نمک را از سر سفره ها حتی در مهمانی ها حذف کنیم، عادت خوبی است.
شفیعی افزود: املاح نمک در غذا وجود دارد و با مصرف دوباره نمک باعث اثرگذاری در فشار خون می شود.
فرماندار قزوین گفت: داشتن دستگاه فشار خون در خانه بسیار لازم و ضروری است چون با آن می توان فشار خون به ویژه در افراد مسن را کنترل کرد.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر میزان نیترات در سبزی های مصرفی شهرستان بالا است و باید بیشتر مواظبت کنیم چون مصرف این سبزی ها می تواند باعث سرطان شود.
شفیعی با بیان اینکه در ریشه کنی فلج اطفال کار بزرگی در کشور صورت گرفت، افزود: کشور در آن مقطع تازه از جنگ خلاص شده بود و اقدام نظام جمهوری اسلامی در ریشه کنی فلج اطفال فوق العاده بر مجامع جهانی تاثیر گذاشت.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.