مجید مومنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به طرح های حمایتی از این خانواده ها افزود: سال گذشته 2 هزار و 645 فقره تسهیلات اشتغال با اعتباری بالغ بر 478 میلیارد به مددجویان و نیازمندان واجد شرایط پرداخت شد که 30 درصد این تسهیلات، معادل 794 فقره به مبلغ 144 میلیارد ریال به زنان سرپرست خانوار تعلق گرفت.
این مسئول گفت:توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست مهمترین وظیفه دستگاه های حمایتی است و باید با توجه به کسب و کار این قشر به منظور رسیدن به خودکفایی و خروج آنان از پوشش نهادهای حمایتی بیشتر تلاش کرد.
وی اضافه کرد: باید با ایجاد بستری برای حضور بیشتر زنان سرپرست خانوار در منزل، جای خالی حضور پدر را برای اعضای خانواده پر ساخت و از ایجاد آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی در این خانواده ها جلوگیری نمود.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین همچنین به تعداد حامیان نیکوکار در سطح استان اشاره کرد و افزود: پنج هزار و 713 حامی نیکوکار در طرح اکرام محسنین در سال 97 از سه هزار و 146 فرزند طرح محسنین حمایت کرده اند.
وی تصریح کرد: طی سال 97 حامیان طرح محسنین بیش از 42 میلیارد و 950 میلیون ریال به حساب این فرزندان واریز کرده اند که سرانه دریافتی هر فرزند بیش از یک میلیون و 130 هزار ریال و سرانه کمک حامیان ماهیانه بیش از 620 هزار ریال بوده است.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.