به گزارش ایرنا سید ابوالحسن نایینی روز شنبه در نشست کارکنان روابط عمومی این دنشگاه و جمعی از رسانه های فعال که به مناسبت 27 اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، افزود: ویژگی مهم این سند اولویت دادن به فعالیت های کیفی به جای توسعه کمی و قرار گرفتن در مسیر توسعه کیفی است.
وی با بیان اینکه دیگر صرفا افزایش دانشجو هدف دانشگاه نیست، اضافه کرد:به همین منظور افزایش رشته ها در حوزه های بین رشته ای و به روز از جمله رشته مهندسی شتابگر ملی و رشته خوشنویسی در دستور کار قرار دارد و برای اخذ مجوز راه اندازی این رشته ها اقدام شده است.
نایینی ادامه داد: برنامه راهبردی دانشگاه در افق 1404 براساس اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای ماموریت دانشگاه تدوین شده و اهداف و برنامه‌های عملیاتی کلان هر یک از معاونت‌های دانشگاه و برنامه‌های عملیاتی حوزه ها به صورت کمی و سالانه در آن ارائه شده است.
وی گفت: وضعیت کلی دانشگاه در هر یک از دانشکده‌ها از حیث تعداد اعضای هیات علمی، دانشجو، رشته ها و مقاطع تحصیلی تا سال 1404 تشریح شده و در نهایت جدول رشته‌های فعال در هر یک از گروه‌های آموزشی به تفصیل آمده است.
نایینی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز روابط عمومی و ارتباطات،افزود: روابط عمومی، ابزار مدیریت در اطلاع رسانی است و اگر روابط عمومی اطلاع رسانی دقیق و درستی از فعالیت های یک سازمان داشته باشد، می توان حرکت آن را رو به جلو و در مسیر درست ارزیابی کرد.
وی با تاکید بر اینکه هر موضوعی که روی می دهد اگر درست و دقیق باشد بر فعالیت های دانشگاه ها تاثیرگذار است، افزود: از رسانه ها انتظار می رود در ایفای وظیفه و رسالت اطلاع رسانی خود تحت تاثیر شایعات فضای مجازی قرار نگرفته و اخبار را از منبع صحیح آن منعکس سازند.
نایینی اظهار داشت: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به عنوان دانشگاه مادر باید اخبارش به طور کامل با صحت و دقت انعکاس یابد از این رو نقش روابط عمومی در تعامل با رسانه ها در این زمینه بسیار برجسته است.
مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) نیز در این نشست گفت: اخبار علمی، پژوهشی و فناوری از اخبار مهم دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بوده که متاسفانه برخی از رسانه ها از این اخبار اسقبال نکرده و به دنبال مسائل حاشیه ای هستند.
حمید ساوه افزود: روابط عمومی های یک سازمان باید در راستای ایفای رسالت ذاتی خود پاسخگو باشند و در نهایت سرعت ،دقت و صحت برای انتشار اخبار اقدام نمایند.
7738* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.