معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: دو موزه خصوصی هفته جاری به مناسبت روز جهانی این اماکن در قزوین راه اندازی و فعال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، امیر ارجمند روز شنبه در نشست خبری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین به مناسبت روز جهانی موزه ها و هفته میراث فرهنگی،گفت: این دو موزه شامل موزه تاریخ طبیعی و موزه بانک سپه است که فردا افتتاح و راه اندازی خواهند شد.

این مسئول با اشاره به اینکه امروز (28 اردیبهشت) به مناسبت روز جهانی موزه ها بازدید از موزه های قزوین رایگان است و این اماکن تا ساعت 20 فعال خواهند بود، اظهار داشت: برپایی نمایشگاه عکس میراث معنوی در دولتخانه صفوی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، گلباران مزار شهدا، نشست خبری با اصحاب رسانه و دیدار کارکنان میراث فرهنگی با نماینده ولی فقیه در استان از جمله برنامه های گرامیداشت هفته میراث فرهنگی در قزوین به شمار می رود.

وی همچنین گفت: تجلیل از خادمان حوزه میراث فرهنگی و کلنگ زنی موزه مردم شناسی آبیک در زمینی به وسعت هزار متر مربع از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته میراث فرهنگی در قزوین است.

این مسئول گفت: فاز دوم مرمت آستان امامزاده حسین (ع) و آغاز عملیات کاوش های باستان شناسی در این مکان و مسابقه معماری اسکیس در مسجد جامع عتیق از دیگر برنامه های این هفته به شمار می رود.

ارجمند در بخش دیگری از صحبت های خود به آثار تاریخی و طبیعی و ناملموس قزوین که در نوبت انتظار برای ثبت در فهرست ملی قرار دارند، اشاره کرد و گفت: 25 پرونده ثبتی در استان در حال پیگیری برای ثبت و افزوده شدن به فهرست آثار ملی هستند.

استان قزوین هم اکنون دارای 1384 اثر تاریخی، طبیعی و هنر ناملموس در فهرست آثار ملی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.