مهدی قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: حمام صدیق، خانه میررحیمی، خانه لطفی و بام موزه، چهار بنای در حال مرمت در دامغان است که فرآیندهای تحکیم بخشی، زیباسازی، مرمت و ساماندهی اثر تاریخی و بافت کهن برای آن ها در حال انجام است.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان ادامه داد: این مرحله از اقدامات با صرف یک میلیارد و 300 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ملی تامین هزینه شد.
قاسمی با بیان اینکه عایق سازی سقف، تثبیت گچ بری و انجام کاهگل از جمله اقدامات صورت گرفته در خانه تاریخی میررحیمی دامغان است، اظهار داشت: در این مرحله از مرمت آثار دامغان، جمع آوری درهای فلزی و نصب درهای چوبی، تعویض کاهگل سقف و نصب تابلوهای سنتی در عمارت لطفی در حال انجام است.
وی به اقدامات در حال انجام حمام صدیق دامغان اشاره کرد و گفت: آجر فرش گنبدها، جا به جایی دیوارهای فرسوده با مشبک و ایجاد نورپردازی، زیباسازی و استحکام حمام قدیمی صدیق دامغان نیز از دیگر اقدام هاست.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان گفت: آثار تاریخی و قدیمی، با توجه به بلایای طبیعی و دخالت های انسانی، دستخوش تغییراتی می شود که به همین منظور نیازمند توجه مداوم است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون مرمت، بهسازی و تجهیز موزه تاریخ شهر دامغان نیز توسط کارشناسان میراث فرهنگی در حال انجام است که تا روز موزه ها بازگشایی می شود.
شهرستان دامغان با قدمت هفت هزار ساله دارای 2 هزار اثر تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد 500 اثر شناسایی و تاکنون 126 اثر ثبت ملی شده است.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.