محمد کشاورز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با هدف ترویج فرهنگ توجه به مفاهیم قرآنی و بهره‌برداری از آیات این کتاب الهی، مسابقه مفاهیم سوره قلم از تفسیر نور حجت الاسلام محسن قرائتی در ماه مبارک رمضان برای جامعه رسانه ای استان قزوین برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این مسابقه شامل 10 سؤال است که از متن تفسیر طرح شده است،افزود: تفسیر سوره قلم به صورت پی دی اف ( PDF ) در سایت سازمان بسیج رسانه به آدرس http://basijmedia.ir منتشر شده است. کشاورز ادامه داد: علاقه مندان می توانند با ارسال پاسخ نامه به آدرس پستی : قزوین ، شهرک کوثر ، خیابان اندیشه ، نبش خیابان ابوذر جنوبی، پلاک 9 یا فکس به شماره 33785100 و یا ارسال مشخصات خود و شماره گزینه های صحیح به صورت یک عدد 10 رقمی از چپ به راست به سامانه پیامکی 6600028839 در این مسابقه معنوی و فرهنگی شرکت کنند.
وی با بیان اینکه سوره قلم شصت و هشتمین سوره قران کریم است که 52 آیه دارد و در مکه نازل شده است،اظهار داشت: این سوره به «ن والقلم» نیز شهرت دارد و در جزء 29 جای گرفته است و از آیات مشهور آن، آیه «و ان یکاد» و آیه «خُلق عظیم» است که پیامبر(ص) را دارای اخلاقی والا معرفی می‌کند.
کشاورز با اشاره به کاربردی بودن مفاهیم سوره قلم برای اصحاب رسانه،گفت: بیان عظمت قلم، مقام و عظمت رسول خدا (ص)، نزول عذاب های الهی ، شرح سرنوشت پرهیزکاران و بدکاران موضوعات مطرح شده در این سوره به شمار می روند.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.