به گزارش ایرنا نرگس تقی زاده روز دوشنبه در نشست مشترک با مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: در سال جاری با توجه به شرایط اقتصادی کشور و وقوع سیل که هزار و 400 مدرسه را تخریب کرد فعالیت های ورزشی مدارس کاهش یافت.
این مسئول گفت:در همین وضعیت تمام تلاش آموزش و پرورش و فدراسیون ورزش های دانش آموزی این بود که مشعل مسابقات خاموش نشود اما رشته های مورد رقابت تعدیل شدند.
وی اضافه کرد: این رقابت ها که تاکنون در سطوح مدرسه ای، منطقه ای و استانی برگزار شده به ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی، استعدادیابی و تشویق دانش آموزان به پویایی و نشاط کمک زیادی کرده است.
تقی زاده ادامه داد: بعد از 17 سال فدراسیون ورزش دانش آموزی ساختار قانونی یافت و اولین مجمع انتخابات فدراسیون در آبان ماه 96 تشکیل شد.
وی با اشاره به تفاهم نامه این فدراسیون با استان ها گفت: توسعه مشارکت دانش آموزان در مسابقات ورزشی و رویدادهای بین المللی با رویکرد تربیتی و اولویت دادن به دختران و مناطق محروم، برگزاری نشست های ویژه مدیران و مربیان، اجرای نظام داوطلبی، توسعه نظام جامع استعدادیابی، بازاریابی حامیان ورزشی و تجهیز فضای مستقل برای هیات ورزش های دانش آموزی بندهای این تفاهم نامه را تشکیل می دهند که خوشبختانه استان قزوین در اجرای این تفاهم نامه موفق عمل کرده است.
تقی زاده با بیان اینکه برنامه های ورزشی سال 98 تدوین و در فروردین ماه به ادارات کل ابلاغ شد، افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای سند تحول بنیادین کارگروه هایی در 6 زیر نظام سند تشکیل و برنامه های اولویت دار آنها تعریف و به ادارات ابلاغ گردید.
وی با اشاره به حضور نماینده ای از فدراسیون ورزش های دانش آموزی در این کارگروه ها اظهار داشت: تمام برنامه های فدراسیون در قالب 12 برنامه مورد تایید کارگروه ها قرار گرفت و اکنون نیز برای اجرا به ادارات کل ابلاغ شده است.
تقی زاده افزود: ورزش و نرمش صبحگاهی مورد تاکید این فدراسیون است و آموزش و پرورش هم به خوبی آن را اجرا می کند.
نایب رییس فدراسیون ورزش های دانش آموزی افزود: تمام برنامه های داخل مدرسه بر عهده دفتر تربیت بدنی بوده و مسابقات خارج از مدرسه توسط فدراسیون ورزش های دانش آموزی انجام می شود.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.