به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز شنبه در کارگروه پدافند زیستی استان قزوین افزود: متاسفانه به علت غفلت و ناآگاهی مردم بستر جامعه برای فعالیت های خطرناک فراهم است و باید مسئولان با آگاه سازی و روشنگری برای مقابله با آنها اقدام کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: اگر در جریان سیلاب اخیر برخی از واحد‌های تولیدی استان تخلیه نمی شد، یک فاجعه انسانی رخ می داد بنابراین باید همواره از این دست آمادگی ها در همه صنایع استان وجود داشته باشد.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین در خصوص حمل مواد شیمیایی خطرناک در جاده ها عنوان کرد: نباید طرح این موضوعات در کارگروه های استانی موجب مغفول ماندن اطلاع رسانی به افراد استفاده کننده شود بلکه باید مدیران واحدهای تولیدی، کارگران و حتی رانندگان حمل و نقل از آموزش های لازم در این زمینه برخوردار شوند.
حبیبی همچنین گفت: در حوزه صنایع باید مواد خطرناک شناسایی شود و برای حمل و نقل آن در سطح استان با مدیران کل مرتبط هماهنگی لازم صورت گیرد.
وی با تاکید بر مصرف حداقلی گاز کلر در منابع آبی استان، افزود: با توجه به عوارض ناشی از گاز کلر باید استفاده از این ماده شیمیایی برای حفاظت از سلامت مردم به حداقل برسد.
حبیبی گفت: اقدامات مسئولان در حوزه آب شرب تنها به موضوعات سخت افزاری معطوف شده است درحالیکه باید با استفاده از امکانات و تجهیزات روز دنیا استفاده از این ماده روز به روز کاهش یابد.
وی به حوادث مسمومیت ناشی از نشت گاز کلر در استخر الهیه شهر قزوین اشاره کرد و گفت: هیچ استخری در استان قزوین حق استفاده از گاز کلر را ندارد و در صورت مشاهده باید برخوردهای قانونی صورت گیرد.
حبیبی هجوم ملخ ها در کشور را عامل مهم خسارت به حوزه کشاورزی دانست و گفت: برای برخورد با ملخ ها باید به صورت ریشه ای اقدام کرد چون نبود سازوکارهای لازم در این زمینه طی 2 سال گذشته باعث خسارت به کشاورزان و باغداران استان شده است.
9925*6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.