به گزارش ایرنا حسن آصفی روز پنجشنبه در نشست مشترک کارکنان جمعیت هلال احمر با استاندار قزوین که به مناسبت روز صلیب سرخ و هلال احمر برگزار شد، افزود: آنچه که در امدادرسانی به حادثه دیدگان سیل و زلزله شاهدیم نتیجه آموزش، برنامه ریزی و انسجام و همکاری های مجموعه هلال احمر در شرایط عادی است.
وی اضافه کرد: پوشش بیمه ای نیروهای امدادگر و نجاتگر، آموزش های عمومی و تخصصی با هماهنگی امداد و نجات برای مردم، آموزش ضمن خدمت و دوره های بازآموزی کارکنان از جمله فعالیت های این جمعیت است که در طول سال انجام می شود.
آصفی ادامه داد: در حوزه درمان نیز علاوه بر ارایه خدمات درمانی به مراجعان، واکسیناسیون حجاج و توزیع داروی بیماران خاص و صعب العلاج، مرکز فنی ارتوپدی هلال احمر نیز در بخش کاردرمانی راه اندازی شده و راه اندازی بخش پروتز و اروتز معلولان و جانبازان این مرکز نیز با وجود تامین فضا و تجهیزات درگیر بوروکراسی پیچیده وزارت بهداشت برای صدور پروانه شده است.
وی اظهار داشت: در حوزه داوطلبان نیز سالانه برپایی کاروان های سلامت، کمک به نیازمندان و توزیع بسته های غذایی و همچنین جمع آوری کمک های مردمی در مواقع بحران ها از جمله خدماتی است که انجام می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین گفت: در سال گذشته 72 کاروان سلامت با هدف ارایه خدمات درمانی رایگان در مناطق محروم برپا و چهار میلیارد ریال از منابع جمعیت هلال احمر و خیرین جهت کمک به نیازمندان به ویژه بیماران نیازمند جذب شد.
آصفی گفت: تهیه و توزیع سبدهای غذایی بین نیازمندان نیز به خصوص در ماه مبارک رمضان و آغاز سال از دیگر خدمات داوطلبان است که در سال گذشته به تعداد چهار هزار سبد توزیع شد.
این مسئول یادآور شد: در شرایط بحرانی، داوطلبان به عنوان بازوان توانمند، پشتیبانی حوادث را بر عهده می گیرند و با برپایی پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی، تفکیک، بسته بندی و هدایت مشارکت های مردمی را انجام می دهند.
آصفی افزود: در حادثه سیل اخیر، جمعیت هلال احمر قزوین رتبه سوم استان های کشور را از نظر میزان مشارکت های مردمی به دست آورد.
به گفته وی، در حوزه امداد و نجات نیزهمه مردم شاهد رشادت امدادگران و نجاتگران ما هستند که در تمام ایام سال پای کار هستند.
وی خاطرنشان کرد: برای آموزش های تخصصی و بازآموزی امداد و نجات، مدرسه امداد و نجات کوهین در سال گذشته راه اندازی شد که علاوه بر امدادگران قزوین به امدادگران سایر استان ها نیز خدمات می دهند.
آصفی افزود: در حوادث مهمی مانند سیل و زلزله علاوه بر تیم های عملیاتی امداد و نجات قزوین، تیم های حمایت روان از معاونت امور جوانان نیز جهت ارایه خدمات روانشناسی و مددکاری به حادثه دیدگان به ویژه کودکان به این مناطق اعزام شدند.
18اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نام گذاری شده است.
جمعیت هلال احمر قزوین دارای هزار و 700 عضو فعال در شاخه جوانان،
5700 داوطلب و هزار و 450 امدادگر و نجاتگر است.
6012/7388
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.